Το 2023 επανήλθε η ομαλότητα στον αεροπορικό κλάδο, όπως σχολιάζει η AEGEAN στα οικονομικά αποτελέσματά της για το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Το 2023 ξεκίνησε ως μία χρονιά χωρίς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, συνεχίζοντας την υψηλή δυναμική που καταγράφηκε παγκοσμίως στον κλάδο το προηγούμενο έτος, μετά από δύο χρόνια γενικευμένης αβεβαιότητας και ταξιδιωτικών περιορισμών.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών – ΙΑΤΑ, το πρώτο εξάμηνο του 2023 η διεθνής κίνηση σε χιλιομετρικούς επιβάτες ανήλθε στο 90% των προ-πανδημικών επιπέδων.
Η Βόρεια Αμερική, η Μέση Ανατολή και η Λατινική Αμερική σημείωσαν τις ισχυρότερες επιδόσεις με την Ευρώπη να έχει ανακάμψει στο 92% της επιβατικής κίνησης το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Καταλυτικό ρόλο στην αεροπορική κίνηση διαδραμάτισε και το άνοιγμα της αγοράς της Κίνας, μετά από μία μακρά περίοδο διατήρησης των περιοριστικών μέτρων σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο.
Λελογισμένη προσφορά χωρητικότητας στην Ευρώπη
Η προσφερόμενη χωρητικότητα παρουσίασε ανάκαμψη και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Στην Ευρώπη, οι διαθέσιμες χιλιομετρικές θέσεις, το πρώτο εξάμηνο του 2023, ήταν 19,8% περισσότερες σε σχέση με την πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ υπολείπονταν 5,3% σε σχέση με τον ίδιο διάστημα του 2019.
Οι συντελεστές πληρότητας επανέρχονται στα προ-πανδημίας επίπεδα
Το 2023 σηματοδοτεί το έτος που οι συντελεστές πληρότητας αναμένεται να επανέλθουν είτε οριακά στα επίπεδα της προ-πανδημίας περιόδου, είτε σε ορισμένες αγορές να τα ξεπεράσουν, αποτελώντας το βασικό αρωγό στη διαμόρφωση της κερδοφορίας του κλάδου, ο οποίος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά εμφανίζει υψηλότερο μέσο έσοδο ανά επιβάτη σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Στην Ευρώπη, τον Ιούνιο του 2023 ο συντελεστής πληρότητας ξεπέρασε κατά 0,3% τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου του 2019.
Ο συντελεστής πληρότητας στην Ευρώπη παρέμεινε 2% χαμηλότερος σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη της ΙΑΤΑ, ο κλάδος αναμένεται να εμφανίσει παγκοσμίως κερδοφορία το 2023, αποδεικνύοντας την υψηλή του ανθεκτικότητα μετά από τρία χρόνια ζημιών, ταχύτερα από ότι αρχικά αναμενόταν.
Ειδικότερα για την Ευρώπη αναμένεται κερδοφορία 5,1 δις. δολάρια από κερδοφορία 4,1 δις. δολάρια το 2022.