Το air cargo δείχνει τον δρόμο της ανάκαμψης στις αεροπορικές μεταφορές. Η ΙΑΤΑ δημοσίευσε χθες τα μεγέθη των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, από τα οποία προκύπτει άνοδος της ζήτησης 9% τον Φεβρουάριο, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2019, παρά τη μείωση της χωρητικότητας.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Μάλιστα, όπως αναφέρει η Ένωση, οι όγκοι επιστρέφουν σταδιακά στα επίπεδα του 2018, δηλαδή πριν από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας.
Ειδικότερα, η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα (CTKs), αυξήθηκε κατά 9% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019 και κατά 1,5% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.
Όλες οι περιοχές, εκτός από τη Λατινική Αμερική, σημείωσαν βελτίωση στη ζήτηση αεροπορικού φορτίου σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από τον COVID, με τη Βόρεια Αμερική και την Αφρική να σημειώνουν τις ισχυρότερες επιδόσεις.
Η ανάκαμψη της παγκόσμιας χωρητικότητας, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), σταμάτησε λόγω της νέας περικοπής χωρητικότητας από την πλευρά των επιβατικών αεροσκαφών, καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις διατήρησαν ή και ενίσχυσαν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς λόγω της πανδημίας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η χωρητικότητα να μειωθεί κατά 14,9% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019.
Οι συνθήκες λειτουργίας παραμένουν υποστηρικτικές για το αεροπορικό φορτίο, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, καθώς:
-Οι συνθήκες στον μεταποιητικό τομέα παραμένουν ισχυρές παρά την πρόσφατη αύξηση των εστιών COVID-19. Ο παγκόσμιος δείκτης Purchasing Managers ’Index (PMI) ήταν 53,9 τον Φεβρουάριο. Τα αποτελέσματα άνω των 50 δείχνουν αύξηση της παραγωγής σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
-Ο δείκτης PMI – ένας κορυφαίος δείκτης της ζήτησης αεροπορικών φορτίων – αυξήθηκε σε σύγκριση με τον Ιανουάριο.
-Παρατηρείται άνοδος της ζήτησης στις αεροπορικές μεταφορές, καθώς ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί τις προτιμούν, όντας ταχύτερες.
FEBRUARY 2021 % VS FEB 2019 | WORLDSHARE1 | CTK | ACTK | CLF(%-PT)2 | CLF(LEVEL)3 |
---|---|---|---|---|---|
Total Market | 100% | 9.0% | -14.9% | 12.6% | 57.5% |
Africa | 2.0% | 42.3% | 6.6% | 11.9% | 47.6% |
Asia Pacific | 32.4% | 7.1% | -29.2% | 23.5% | 69.2% |
Europe | 22.3% | 4.7% | -13.1% | 10.9% | 64.1% |
Latin America | 2.4% | -18.4% | -37.8% | 10.2% | 42.9% |
Middle East | 12.9% | 8.7% | -14.8% | 13.0% | 59.8% |
North America | 27.9% | 17.1% | 1.9% | 5.9% | 45.3% |
(1) % of industry CTKs in 2020 (2) Change in load factor vs same month in 2019 (3) Load factor level
«Η ζήτηση αεροπορικών φορτίων δεν ανακάμπτει απλώς από την κρίση COVID-19, αλλά αυξάνεται.
Με ζήτηση 9% πάνω από τα επίπεδα πριν από την κρίση (Φεβρουάριος 2019), μία από τις κύριες προκλήσεις για το εναέριο φορτίο είναι η εύρεση επαρκούς χωρητικότητας.
Αυτό κάνει το φορτίο να δίδει ένα «φωτεινό» σημείο σε μια κατά τα άλλα δυσοίωνη βιομηχανική κατάσταση.
Υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για σαφήνεια στα κυβερνητικά σχέδια για ασφαλή επανεκκίνηση της βιομηχανίας.
Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο θα μπορούσε να ανακάμψει η ζήτηση των επιβατών θα δείξει πόση χωρητικότητα θα είναι διαθέσιμη για αεροπορικό φορτίο.
Το να είμαστε σε θέση να προγραμματίσουμε αποτελεσματικά αυτό το αεροπορικό φορτίο θα είναι βασικό στοιχείο για τη συνολική ανάκαμψη», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.