Περίπου 12 εκατ. ευρώ έχουν εξασφαλιστεί για τα πρώτα τρία υδροπλάνα, με τα οποία θα ξεκινήσει πτήσεις στην Ελλάδα η Grecian Air Seaplanes, όπως ανήγγειλε ο Πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, Αναστάσιος Γκόβας στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021.
Όπως τόνισε ο κ. Γκόβας, «η Ελλάδα έχει ανάγκη την ανάπτυξη ενός συστήματος συνδεδεμένων μεταφορών, στο οποίο έχουν θέση και τα υδροπλάνα», τονίζοντας ότι τα υδροπλάνα θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα μεταφορικά μέσα (πλοία, αεροπλάνα) και θα ανοίξουν νέες αγορές, εστιάζοντας ειδικά στις συνέργειες με την κρουαζιέρα.
Μέχρι σήμερα, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η εταιρεία έχει αδειοδοτήσει τα πρώτα τρία υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ ολοκλήρωσε την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου σε Ρέθυμνο και Ίο, καθώς και την έγκριση του πρώτου υδάτινου πεδίου στην περιοχή της Κασσάνδρας Χαλκιδικής.
*Η ομιλία του Τ. Γκόβα από το 6:48:40
Όσον αφορά στην εμπορική δραστηριότητα, μέσω της Grecian Air Seaplanes, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για να πάρει από την ΥΠΑ το πιστοποιητικό κοινοτικού αερομεταφορέα, ο προγραμματισμός είναι να ξεκινήσει πτήσεις από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, ενώ ώριμα προς αδειοδότηση είναι και μια σειρά υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι.
«Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί το πρώτο εκτενές δίκτυο που να καλύπτει το Ιόνιο με προφανή στόχο τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος», σχολίασε.
Όπως τόνισε, «οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για να δημιουργηθεί σταδιακά ένα επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων, τόσο από πλευράς Πολιτείας, όσο και από πλευράς επενδυτών», όπως στην περίπτωση του γερμανικού fund, το οποίο, μέσω της AXION AIR, επένδυσε στην αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων, που έχει αρχικό κεφάλαιο κίνησης άνω του 1 εκατ. ευρώ κι έχει «κλειδώσει» ένα budget περίπου 12 εκατ. για τα τρία πρώτα υδροπλάνα.