Κατά 66% εκτιμάται ότι θα μειωθεί η επιβατική κίνηση το 2020, έναντι παλαιότερων προβλέψεων που έκαναν λόγο για πτώση της τάξης του 63%, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικότερα, η Ένωση προχώρησε σε υποβάθμιση των προβλέψεών της για την κυκλοφορία του 2020, ώστε «να αντικατοπτρίζει μια ασθενέστερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη, όπως αποδεικνύεται από το θλιβερό τέλος της θερινής περιόδου στο Βόρειο Ημισφαίριο» τονίζει.
Η επιβατική ζήτηση του Αυγούστου συνέχισε να είναι εξαιρετικά μειωμένη έναντι των κανονικών επιπέδων, με τα έσοδα ανά χιλιομέτρα επιβατών (RPKs) να μειώνονται κατά 75,3% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019.
Ωστόσο, σύμφωνα με την IATA, το νούμερο αυτό βελτιώθηκε ελαφρώς μόνο σε σύγκριση με την ετήσια μείωση του 79,5% τον περασμένο Ιούλιο.
Οι εγχώριες αγορές συνέχισαν να υπεραποδίδουν έναντι των διεθνών όσον αφορά την ανάκαμψη, αν και οι περισσότερες παρέμειναν σε σημαντικά χαμηλά επίπεδα εν συγκρίσει με ένα χρόνο νωρίτερα.
Το capacity τον Αύγουστο (διαθέσιμες θέσεις ανά χιλιόμετρο, ASKs) μειώθηκε κατά 63,8% σε σύγκριση με το 2019, με τον συντελεστή φόρτωσης να βαίνει μειούμενος κατά 27,2 μονάδες φτάνοντας το 58,5%, σημειώνοντας το χαμηλότερο ποσοστό όλων των εποχών για τον Αύγουστο.
Με βάση τα δεδομένα των πτήσεων, η ανάκαμψη των επιβατικών αερομεταφορών σταμάτησε στα μέσα Αυγούστου με την επιστροφή των ταξιδιωτικών περιορισμών ενόψει νέων εστιών για COVID-19 σε ορισμένες βασικές αγορές.
Οι κρατήσεις για αεροπορικά ταξίδια στο δ’ τρίμηνο αποδεικνύουν, σύμφωνα με την IATA, ότι η ανάκαμψη -μετά από το ιστορικό χαμηλό του περασμένου Απριλίου- θα συνεχίσει να κλονίζεται.
Ενώ, η πτώση της ετήσιας αύξησης των παγκόσμιων RPKs αναμενόταν να έχει μετριαστεί στο -55% έως τον προσεχή Δεκέμβριο, πλέον αναμένεται βραδύτερη βελτίωση με τον μήνα Δεκέμβριο να εκτιμάται ότι θα σημειώσει πτώση κατά 68% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
«Η καταστροφική απόδοση της κυκλοφορίας του Αυγούστου θέτει όριο στη χειρότερη καλοκαιρινή σεζόν της βιομηχανίας, Η ανάκαμψη της διεθνούς ζήτησης είναι σχεδόν ανύπαρκτη και οι εγχώριες αγορές σε Αυστραλία και Ιαπωνία στην πραγματικότητα υποχώρησαν ενόψει νέων εστιών και ταξιδιωτικών περιορισμών.
Πριν από λίγους μήνες, πιστεύαμε ότι η μείωση της ζήτησης ετησίως κατά 63%, σε σύγκριση με το 2019, ήταν η χειρότερη που θα μπορούσε. Ωστόσο, μετά την απογοητευτική θερινή περίοδο, έχουμε αναθεωρήσει τις προσδοκίες μας επί τα χείρω στο -66%», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, διευθύνων σύμβουλος της IATA.
Έρχεται δύσκολος χειμώνας
«Παραδοσιακά, τα έσοδα που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου στο Βόρειο Ημισφαίριο παρέχουν στις αεροπορικές εταιρείες ένα μαξιλάρι κατά τη διάρκεια των αδύνατων φθινοπωρινών και χειμερινών εποχών.
Φέτος, οι αεροπορικές δεν έχουν τέτοια προστασία. Ελλείψει πρόσθετων μέτρων κρατικής βοήθειας και επαναλειτουργίας συνόρων, εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες θα εξαφανιστούν.
Αλλά δεν διατρέχουν κίνδυνο μόνο οι αεροπορικές εταιρείες και οι θέσεις εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες. Σε παγκόσμιο επίπεδο δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας εξαρτώνται από την αεροπορία. Εάν τα σύνορα δεν ανοίξουν ξανά, τα μέσα διαβίωσης αυτών των ανθρώπων θα διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο.
Χρειαζόμαστε ένα διεθνώς συμφωνημένο καθεστώς τεστ COVID-19 πριν από την αναχώρηση, για να δώσουμε στις κυβερνήσεις την αυτοπεποίθηση να ανοίξουν ξανά τα σύνορα και την εμπιστοσύνη των επιβατών να ταξιδέψουν αεροπορικώς ξανά», κατέληξε ο de Juniac.