Χωρίς υδροπλάνα και το φετινό καλοκαίρι; Όπως όλα δείχνουν, ναι, καθώς απομακρύνεται το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός ικανού αριθμού υδατοδρομίων.
Τα μοναδικά αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, ωστόσο – όπως αναφέρουν στο metaforespress.gr στελέχη της αγοράς – για να εκκινήσουν τα υδροπλάνα χρειάζεται ένας ικανός αριθμός υδατοδρομίων, ο οποίος – σε πρώτη φάση – θα «αγκαλιάζει» αρκετά νησιά του Ιονίου.
Στο πεδίο αυτό σημειώθηκε μία αρνητική εξέλιξη, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε τη σύμβαση του προωθούσε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και την ΔΕΠΑΝ (Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη) για την κατασκευή 5 υδατοδρομίων, με κόστος 3 εκατ. ευρώ.
Με την απόφαση 571/2021, το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ακύρωσε την προγραμματική σύμβαση της Περιφέρειας, καθώς διαπίστωσε σημεία «καταστρατήγησης των διατάξεων».
Από την πλευρά τους, στελέχη της αγοράς των υδροπλάνων σχολιάζουν ότι «για να καταστεί βιώσιμο ένα δίκτυο υδατοδρομίων χρειάζονται τουλάχιστον 5 υδατοδρόμια», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «υπάρχει απτό επενδυτικό ενδιαφέρον για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα».
Σε θεσμικό επίπεδο σημειώθηκε μια θετική εξέλιξη, καθώς με πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών επιταχύνεται η αδειοδότηση των υδατοδρομίων.
Συγκεκριμένα, τα υδατοδρόμια υπάγονται από την κατηγορία Α στην κατηγορία Β, όπου πλέον απαιτείται Πρότυπη Περιβαλλοντική Δέσμευση (ΠΠΔ), η οποία εκδίδεται σε 20 – 30 μέρες.
Κατά συνέπεια, κερδίζεται «πολύτιμος χρόνος», με στόχο να αναπτυχθεί ένα βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων.
Φ. Φωτ.