«Δεν σκοπεύουμε να δώσουμε άλλη παράταση για το Καστέλι. Ότι είναι να γίνει, θα γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου», σχολίασε υψηλόβαθμo στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παράδοση στην κυκλοφορία τμήματος 20 χλμ. της «Ολυμπίας Οδού». Το εν λόγω στέλεχος εξέφρασε την αισιοδοξία ότι ο διαγωνισμός θα έχει επιτυχή κατάληξη.
Την αισιοδοξία αυτή δεν συμμερίζονται πολλά στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, θεωρώντας ότι επιμέρους όροι του διαγωνισμού είναι «μη ελκυστικοί» ή αντιστρόφως, «είναι πιο ελκυστικοί στους Κινέζους».
Πάντως, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης αποτελεί το πιο ελπιδοφόρο, εφετινό project στο τομέα των συμβάσεων παραχώρησης. Αυτό, διότι το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης θα καταστεί το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, μετά το «Ελ. Βενιζέλος».
Σύμφωνα με τα όσα ακούγονται στην αγορά των κατασκευών τέσσερις – τουλάχιστον – κοινοπραξίες εμφανίζονται διατεθειμένες να καταθέσουν προσφορά.
Εικάζεται ότι πρόκειται για τις:
-China State Construction Engineering Co., Archirodon και Zurich Airport,
-ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Vinci,
-J&P ΑΒΑΞ και Bouygues,
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ACS.
Με ενδιαφέρον αναμένεται, εάν προστεθούν κι άλλοι συμμετέχοντες, όπως η ΜΕΤΚΑ, η Intrakat και η ινδική GMR Infrastructure Ltd.
Εκτός των άλλων, πρόκειται για το πρώτο σοβαρό τεστ του υπ. Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, διότι οι εργολαβίες στο Πάτρα – Πύργος έχουν σαφώς πιο μικρότερο προϋπολογισμό.