Η Κομισιόν και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών επιβεβαίωσαν ότι 16 μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες -μεταξύ των οποίων και η AEGEAN– επέστρεψαν το αντίτιμο πάνω από 500.000 κουπονιών, τα οποία είχαν επιβάλει στους καταναλωτές για ματαιωθείσες πτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, η εξέλιξη αυτή αποτελεί προϊόν του διαλόγου που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (δίκτυο ΣΠΚ), το 2021, για την αντιμετώπιση των συνεπειών των μαζικών και πρωτοφανών ακυρώσεων πτήσεων που σημειώθηκαν στα πρώτα στάδια της πανδημίας.
Οι εκθέσεις των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με την εφαρμογή των δεσμεύσεων δείχνουν ότι οι εταιρείες εκκαθάρισαν το μεγαλύτερο μέρος των εκκρεμών αποζημιώσεων και προσάρμοσαν τους ιστότοπους, το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και άλλες επικοινωνίες για να ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν ακυρώνεται μια πτήση.
Επίσης, οι αεροπορικές επικοινώνησαν με περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια καταναλωτές που κρατούσαν αχρησιμοποίητα κουπόνια που είχαν λάβει, ενώ πάνω από 500.000 από αυτούς αποφάσισαν να πάρουν τα χρήματά τους πίσω.
Επιπλέον, υπό το φως της τρέχουσας κατάστασης, με πολλούς ταξιδιώτες να επηρεάζονται από τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων, αυτές οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι αεροπορικές εταιρείες παραμένουν ισχύουσες.
Ως εκ τούτου, η Κομισιόν θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση για να διασφαλίσει ότι αντιμετωπίζεται με αυστηρή συμμόρφωση με τα δικαιώματα των καταναλωτών και των επιβατών.