Μόλις 340 εκατ. επιβάτες εκτιμάται ότι θα ταξιδέψουν αεροπορικώς στην Ευρώπη το 2020, έναντι περίπου 1,2 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, υπονόμευσαν «έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της ευρωπαϊκής ανάπτυξης, την ελεύθερη κυκλοφορία των ανθρώπων».
Απόρροια της πράξης αυτής ήταν η επιβατική ζήτηση να μειωθεί και το 2020 να εκτιμάται ότι θα σημειώσει πτώση κατά τουλάχιστον 70%, σε σχέση με το 2019, για ταξίδια από, προς και εντός της Ευρώπης.
Για το λόγο αυτό, η IATA επαναλαμβάνει για ακόμη μια φορά την επείγουσα ανάγκη να ανοίξουν εκ νέου τα σύνορα, να γίνονται τεστ κατά του COVID στους ταξιδιώτες και να υπάρξει νέα οικονομική στήριξη στον κλάδο.
«Οι αεροπορικές εταιρείες “καίνε” μετρητά με ρυθμό 300.000 δολ. το λεπτό στο β’ εξάμηνο του 2020, ενώ ένα μεγάλο μέρος της κρατικής χρηματικής στήριξης, που τους επέτρεψε να παραμείνουν βιώσιμες, εξαντλείται.
Η προοπτική για καταστροφικές απώλειες των θέσεων εργασίας είναι πραγματική. Απαιτείται απεριόριστη συνεχής οικονομική υποστήριξη έως ότου η βιομηχανία μπορέσει να επανέλθει στα πόδια της», δήλωσε ο Rafael Schvartzman, περιφερειακός αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Ευρώπη, ο οποίος μίλησε πρόσφατα στο “Portugal Air Summit”.
Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι απαραίτητο οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο να υιοθετήσουν μια εναρμονισμένη και συντονισμένη προσέγγιση για το ασφαλές άνοιγμα των συνόρων, χωρίς καραντίνα, χρησιμοποιώντας τα τεστ κατά του COVID-19.
«Η καραντίνα οποιασδήποτε διάρκειας θα συνεχίσει την οικονομική καταστροφή που προκάλεσε ο κορωνοϊός. Τα τεστ θα πρέπει να αντικαθιστούν, όχι να μειώνουν, την καραντίνα. Και τα έξοδα των τεστ πρέπει να βαρύνουν τις κυβερνήσεις, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς υγείας του ΠΟΥ.
Η ταχεία και συνεπής δράση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων είναι απαραίτητη για να σωθεί η ταξιδιωτική περίοδος στα τέλη του έτους με οποιονδήποτε τρόπο», κατέληξε ο Schvartzman.