Τη συνεχιζόμενη αυξημένη ζήτηση στο κομμάτι των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών (air cargo), αποτυπώνουν τα στοιχεία της IATA για τον μήνα Μάρτιο 2024.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ειδικότερα, η συνολική ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs*), αυξήθηκε κατά 10,3% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023 (11,4% στις διεθνείς δραστηριότητες), κάτι που σύμφωνα με την IATA αποτελεί τον 4ο κατά σειρά μήνα διψήφιας ετήσιας ανόδου.
Η χωρητικότητα, μετρημένη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTKs), αυξήθηκε κατά 7,3% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023 (10,5% στις διεθνείς δραστηριότητες).
March 2024 shows 👉 4th month of double-digit growth for #aircargo demand.
Air cargo demand grew by 10.3% over March 2023. This contributed to a 💪 first quarter performance, slightly exceeding the exceptionally strong 1st quarter of 2021.
More ⬇️ https://t.co/mFhwEr4QN4 pic.twitter.com/UKX13gUzY7
— IATA (@IATA) April 30, 2024
«Η ζήτηση στο air cargo αυξήθηκε κατά 10,3% σε σχέση με τον προηγούμενο Μάρτιο. Αυτό συνέβαλε σε μια ισχυρή απόδοση α’ τριμήνου, η οποία ξεπέρασε ελαφρώς ακόμη και την εξαιρετικά ισχυρή απόδοση του α’ τριμήνου του 2021 κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID.
Με το παγκόσμιο διασυνοριακό εμπόριο και τη βιομηχανική παραγωγή να συνεχίζουν να παρουσιάζουν μέτρια ανοδική τάση, το 2024 διαμορφώνεται ως μια σταθερή χρονιά για το air cargo», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.
Οι επιδόσεις ανά περιφέρεια
Οι αεροπορικές εταιρείες σε Ασία – Ειρηνικό κατέγραψαν άνοδο στη ζήτηση αεροπορικών φορτίων κατά 14,3% τον Μάρτιο. Η ζήτηση στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης αυξήθηκε κατά 2,7% φτάνοντας στο 17%, με την αγορά εντός Ασίας να αυξάνεται κατά 6,7% στο 11,8%. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 14,3% σε ετήσια βάση.
Οι αεροπορικές εταιρείες στη Βόρεια Αμερική σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών εμπορευμάτων κατά 0,9% τον Μάρτιο – την πιο αδύναμη επίδοση μεταξύ όλων των περιοχών. Η ζήτηση στο εμπόριο Βόρειας Αμερικής – Ευρώπης αυξήθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση, ενώ στις διαδρομές Ασίας – Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 4,7% σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα τον περασμένο Μάρτιο μειώθηκε κατά -1,9% σε ετήσια βάση.
Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη σημείωσαν άνοδο της ζήτησης αεροπορικών εμπορευμάτων κατά 10% τον Μάρτιο. Τα ενδοευρωπαϊκά αεροπορικά φορτία αυξήθηκαν κατά 24,7% σε ετήσια βάση. Τα δρομολόγια Ευρώπης – Μέσης Ανατολής σημείωσαν άνοδο της ζήτησης κατά 38,3%, ενώ αυτά της Ευρώπης – Βόρειας Αμερικής αναπτύχθηκαν κατά 2,9%. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 8% από έτος σε έτος.
Οι αεροπορικές εταιρείες στη Μέση Ανατολή σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών εμπορευμάτων κατά 19,9% τον Μάρτιο – η ισχυρότερη επίδοση μεταξύ όλων των περιοχών. Η αγορά Μέσης Ανατολής – Ευρώπης ήταν η πιο ισχυρή με ανάπτυξη 38,3%, μπροστά από τη Μέση Ανατολή – Ασία που αυξήθηκε κατά 19,6% σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 10,6% από έτος σε έτος.
Οι αεροπορικές εταιρείες στη Λατινική Αμερική κατέγραψαν άνοδο της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 9,2% τον Μάρτιο, με τη χωρητικότητα να αυξάνεται κατά 7%.
Οι αεροπορικές εταιρείες στην Αφρική σημείωσαν άνοδο της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 14,2% τον Μάρτιο. Η ζήτηση στην αγορά Αφρικής – Ασίας αυξήθηκε στο 22,9%, ωστόσο αυτή ήταν μια μείωση 19,8% σε σύγκριση με την απόδοση του Φεβρουαρίου και τη μεγαλύτερη συρρίκνωση στις κύριες περιοχές των δρομολογίων. Η χωρητικότητα Μαρτίου αυξήθηκε κατά 17,3% σε ετήσια βάση.