Πτώσης της επιβατικής κίνησης κατά 13% για τους αερομεταφορείς Ασίας – Ειρηνικού προβλέπει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), ως απόρροια της επιδημίας του κορωναϊού (Covid -19).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ετήσια άνοδος για τους αερομεταφορείς της εν λόγω γεωγραφικής περιοχής προβλεπόταν στο 4,8%, αναθεωρώντας τις εκτιμήσεις της IATA κάνει λόγο για διπλάσια συρρίκνωση της τάξης του 8,2%.
Υπό αυτό το σενάριο, το 2020 για τις αεροπορικές εταιρείες Ασίας – Ειρηνικού φαντάζει αρκετά ζοφερό, με την IATA να προβλέπει απώλειες εσόδων ύψους 27,8 δισ. δολ., με το μεγαλύτερο μέρος απώλειας εσόδων να καταγράφουν οι αεροπορικές της Κίνας.
Σοκ προκαλεί το εύρος της απώλειας εσόδων αποκλειστικά της κινεζικής αεροπορικής αγοράς, με την IATA να κάνει λόγο για 12,8 δισ. δολ.
Οι αεροπορικές εκτός Ασίας – Ειρηνικού αναμένεται να καταγράψουν απώλειες 1,5 δισ. δολ., υπό την προϋπόθεση ότι η μειωμένη επιβατική ζήτηση περιορίζεται μόνο στις αγορές που συνδέονται με την Κίνα.
Συνολικά, σύμφωνα με την IATA, όλα τα παραπάνω θα σήμαιναν χαμένα έσοδα 29,3% και μείωση της παγκόσμιας ζήτησης κατά 4,7%.
Να σημειωθεί ότι, οι εκτιμήσεις της IATA βασίζονται σε ένα σενάριο όπου ο κορωναϊός έχει αντίκτυπο στη ζήτηση όμοιο με εκείνο που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια έξαρσης του ιού SARS.
«Πρόκειται για περίοδο προκλήσεων για την παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών. Η διακοπή της εξάπλωσης του ιού αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
Οι αεροπορικές ακολουθούν την καθοδήγηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και άλλων αρχών δημόσιας υγείας για να διατηρούν τους επιβάτες ασφαλείς, τον κόσμο συνδεδεμένο και τον ιό περιορισμένο.
Η απότομη κάμψη της ζήτησης ως αποτέλεσμα του COVID-19 θα έχει δημοσιονομικές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες – σοβαρές για όσες είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες στην αγορά της Κίνας.
Εκτιμούμε ότι η παγκόσμια κίνηση θα μειωθεί κατά 4,7% λόγω του ιού, κάτι που θα μπορούσε να αντισταθμίσει περισσότερο την ανάπτυξη που προβλέψαμε προηγουμένως και να προκαλέσει την πρώτη συνολική μείωση της ζήτησης μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008-2009.
Και αυτό το σενάριο θα μεταφράσει σε έσοδα από έσοδα για επιβάτες ύψους 29,3 δισ. δολ. Οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν δύσκολες αποφάσεις για να μειώσουν τη χωρητικότητα και σε ορισμένες περιπτώσεις τις διαδρομές. Η μείωση του κόστους των καυσίμων θα βοηθήσει στην αντιστάθμιση κάποιων απολεσθέντων εσόδων. Αυτό θα είναι ένα πολύ δύσκολο έτος για τις αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής της IATA.