Σημαντική είναι η εξάρτηση του αεροδρομίου της Αθήνας από τον μεγαλύτερο home carrier, τον όμιλο της Aegean Airlines (Aegean Airlines + Olympic Air).
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο 20ο Airline Marketing Workshop του αεροδρομίου της Αθήνας, το μερίδιο αγοράς του ομίλου της Aegean ανήλθε πέρσι στο 48%, έναντι 30,2% των legacy (full service) carriers και 21,8% των low cost carries.
Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν η μισή επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας προέρχεται από τον όμιλο της Aegean, αναδεικνύοντας την στενή αλληλεξάρτηση τους.
Για παράδειγμα, το 2013 η Aegean Airlines εξυπηρέτησε από την Αθήνα 40 προορισμούς, εκ των οποίων οι 27 ήταν διεθνείς.
Το εξεταζόμενο έτος, η συνολική επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας ανήλθε στα 12,53 εκατ.
Αντίστοιχα, το 2019 η Aegean Airlines εξυπηρέτησε από την Αθήνα 111 προορισμούς, εκ των οποίων οι 83 ήταν διεθνείς.
Το εξεταζόμενο έτος, η συνολική επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας ανήλθε στα 25,57 εκατ.
Γενικότερα, σταθερή επιδίωξη του αεροδρομίου της Αθήνας είναι η μετατροπή του σε βάση για όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες.
Πέρσι, βάση στο ΔΑΑ διέθεταν έξι εταιρείες (Aegean, Olympic, Sky Express, Ryanair, Ellinair, Volotea), έναντι 3 το 2013.
H ανάπτυξη του αεροδρομίου της Αθήνας καταδεικνύεται, κυρίως, από τον αριθμό των προορισμών: Το 2007 οι προορισμοί ήταν 116, το 2013 101 και το 2019 157.
Μάλιστα, το αξιοσημείωτο είναι ότι οι προορισμοί εσωτερικού παρέμειναν οι ίδιοι (33), ενώ οι προορισμοί εξωτερικού αυξήθηκαν σημαντικά (83 το 2007, 68 το 2013 και 124 το 2019).