Σε σειρά ενεργειών για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού στα 14 αεροδρόμια που έχει στη διαχείρισή της προχώρησε η Fraport Greece. Τα μέτρα αυτά είναι τα ακόλουθα:
-Ακολουθείται πιστά το σχέδιο δράσης που έχει εκδοθεί από τον ΕΟΔΥ, το οποίο και ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που εκπονούνται από την εταιρεία κατ’ απαίτηση του διεθνούς και εθνικού κανονιστικού πλαισίου και εγκρίνονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
-Σε συνεργασία με το Πυροσβεστικό Σώμα, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα μείωσης της επικινδυνότητας για τους υπαλλήλους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Στους Πυροσβεστικούς Σταθμούς και με τη συχνότητα που προβλέπεται, πραγματοποιείται διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε όλους τους προκαθορισμένους χώρους
-Από τον Ιανουάριο του 2020 υπάρχουν προμήθειες με ποσότητες μέσων ατομικής προστασίας για το προσωπικό της διαχειρίστριας εταιρείας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, ρόμπες μιας χρήσης, σκουφάκια και γυαλιά προστασίας).
– Οι υπάλληλοι ασφαλείας (security) στα σημεία ελέγχου επιβατών κατά την αναχώρηση φορούν υποχρεωτικά μάσκες, ενώ η χρήση γαντιών προβλέπεται ούτως ή άλλως στην πρότυπη διαδικασία σε όλα τα αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece.
– Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, προχωρούν αδιάλειπτα σε συστάσεις για τήρηση της απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου για τους επιβάτες που περιμένουν τόσο στον έλεγχο όσο και στις πύλες αναχώρησης.
– Με στόχο την αποφυγή χρήσης λεωφορείων επιβατών για τις επιβιβάσεις και αποβιβάσεις εφαρμόζεται κατά το δυνατόν η διαδικασία walk in –walk out, δηλαδή οι επιβάτες περπατούν από τον τερματικό σταθμό προς το αεροσκάφος και αντίστροφα, αντί να μεταβαίνουν από και προς αυτά με τα λεωφορεία.
– Από την πρώτη στιγμή εμφάνισης του ιού στη χώρα μας και βάσει του σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, χώροι παραμονής πιθανού κρούσματος αλλά και χώροι παραμονής συνεπιβατών από ενδεχόμενο κρούσμα σε πτήση, έχουν οριστεί σε όλα τα αεροδρόμια ευθύνης της εταιρείας.
– Με στόχο την αποτροπή αυξημένης μετάδοσης του κορωνοϊού ή και επαφής πιθανού κρούσματος ή φορέα του ιού στο προσωπικό, αλλά και για λόγους διασφάλισης της συνέχισης λειτουργίας των πολύ σημαντικών για τη χώρα αεροδρομικών υποδομών, έχει υπάρξει ρύθμιση των βαρδιών προσωπικού, καθώς και τις διαδικασίες παραλαβής/παράδοσης βάρδιας με τέτοιον τρόπο ώστε να μην έρχονται σε επαφή.
– Ταυτόχρονα, λειτουργεί σύστημα διαχείρισης αποβλήτων βιολογικού κινδύνου για περιπτώσεις απολύμανσης αεροσκαφών, οχημάτων, εγκαταστάσεων αλλά και για διαχείριση πιθανού κρούσματος στους χώρους.
– Δυνατότητα απολύμανσης μετά από πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα με τη χρήση των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας από τις εταιρίες καθαρισμού.
– Τα συνεργεία καθαρισμού έχουν εντατικοποιήσει τις υπηρεσίες καθαριότητας/ προληπτικής απολύμανσης σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του αεροδρομίου.
Αναλυτικά:
1) Aφίξεις: μετά από κάθε άφιξη, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι (δηλαδή σε πόμολα, πόρτες, ιμάντες, κουπαστές, μπουτόν ασανσέρ, καθίσματα, τραπεζάκια, βρύσες, νιπτήρες, συσκευές κλπ.)
2) Αναχωρήσεις: μετά από κάθε αναχώρηση, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
3) Check in: με την ολοκλήρωση της διαδικασίας check-in μίας πτήσης διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
4) Gate counter: με την ολοκλήρωση της επιβίβασης μίας πτήσης διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
5) Αυτόματα μηχανήματα ανάληψης μετρητών (ATM) σχολαστικός καθαρισμός με ενδεδειγμένο τρόπο
6) Στους χώρους διαβατηριακού και τελωνιακού ελέγχου που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση επιβατών, μετά και τη κάθε χρήση τους, πραγματοποιείται διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
7) Λοιποί κοινόχρηστοι μη ελεγχόμενοι χώροι, όπως και παραπάνω, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
– Σε ότι αφορά στα σημεία ελέγχου επιβατών και χειραποσκευών (Security screening points): μετά από κάθε αναχώρηση των επιβατών της πτήσης ή όπου αυτό δεν είναι εφικτό ανά 3 ώρες, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι (δοχεία εναπόθεσης αντικειμένων και ταινίες)
– Στα WC, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε όλες τις τουαλέτες (πόμολα, πόρτες, βρύσες, νιπτήρες, λεκάνες, συσκευές κλπ.).
Ταυτόχρονα, τοποθετούνται συσκευές χειροπετσετών στα WC των αεροδρομίων και γίνεται τακτικός έλεγχος διαθεσιμότητας σαπουνιού και τρεχούμενου νερού έτσι ώστε να διασφαλίζεται στο μέγιστο η προσωπική υγιεινή των επιβατών και υπαλλήλων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ και των Αρχών Δημόσιας Υγείας.
– Στα γραφεία του προσωπικού της Fraport Greece διενεργείται σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
– Τοποθέτηση tensa-barrier μπροστά από τα γκισέ των check in και τα γραφεία πωλήσεων (sales desks) με στόχο τη διατήρηση ασφαλούς απόστασης κατά την διαδικασία check-in & έκδοσης εισιτηρίων.
– Ακόμη, για λόγους διασφάλισης της συνεχούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της εταιρείας, εφαρμόζεται η εργασία από το σπίτι (τηλεργασία) για το προσωπικό των γραφείων στην Αθήνα.