Ένα νέο εγχειρίδιο, με συστάσεις για την πρόληψη των κινδύνων ασφαλείας που συνεπάγεται η επανέναρξη της αεροπορικής κίνησης, λόγω των παγκόσμιων επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19, εξέδωσε ο ICAO.
Ειδικότερα, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας προειδοποίησε τις Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας για τους κινδύνους που θα προκύψουν, εξαιτίας π.χ. της κόπωσης των πιλότων των επιβατικών αεροσκαφών και των cargo αεροσκαφών,
«Αν και οι περιορισμοί των πτήσεων αίρονται, η βιομηχανία θα αντιμετωπίσει δυσκολίες να επιταχύνει και να ξαναρχίσει τις δραστηριότητές της», προειδοποιεί.
Παράλληλα, προβλέπει ότι σε προορισμούς -όπου η πανδημία του κορωνοϊού επιμένει- δεν θα μπορούν πλέον να φιλοξενούν τα μέλη των πληρωμάτων των αεροσκαφών, ώστε να ξεκουράζονται ανάμεσα στις πτήσεις. Το γεγονός αυτό θα έχει «ως αποτέλεσμα να προβάλλει προσκόμματα στην τήρηση των υποχρεωτικών ορίων του χρόνου πτήσης και της κόπωσης».
Παράλληλα, το κλείσιμο των κέντρων εκπαίδευσης των πιλότων σε προσομοιωτές πτήσης και ιατρικών κέντρων οδήγησε σε “μεγάλες” καθυστερήσεις για το εκπαιδευόμενο προσωπικό και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Η χορήγηση ιατρικών πιστοποιητικών, αδειών πτήσης και άλλων υποχρεωτικών εγγράφων έχει αναβληθεί, επεσήμανε Οργανισμός, που παροτρύνει τις Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας σε διεθνές επίπεδο να εξετάζουν τα αιτήματα εξαίρεσης «κατά περίπτωση».
Ζητεί επίσης από τις εν λόγω Αρχές να προετοιμάσουν μια «εκτίμηση των κινδύνων για την ασφάλεια» και να καταθέσουν «προτάσεις για τη μείωση αυτών των επιπρόσθετων κινδύνων».
Η διεθνής αεροπορία δεν είναι απρόσβλητη
Σύμφωνα με τη γενική γραμματέα του ICAO, Dr. Fang LIU, «ο COVID-19 έχει φέρει αντιμέτωπο τον κόσμο πολλούς με νέους τύπους προκλήσεων και την ανάγκη προσαρμογής του τρόπου με τον οποίο συμπεριφερόμαστε στην καθημερινή μας ζωή».
«Ως ένα πολύ ενοποιημένο και πολύπλοκο δίκτυο, η διεθνής αεροπορία δεν ήταν απρόσβλητη από αυτά τα φαινόμενα, μερικά από τα οποία θέτουν νέες προκλήσεις στη διαχείριση κινδύνων που δεν είχαν εξεταστεί προηγουμένως στις παραδοσιακές πρακτικές διαχείρισης της ασφάλειας».
Ως εκ τούτου, ο ICAO θεώρησε απαραίτητο να παρέχει νέα καθοδήγηση σε αυτόν τον τομέα το συντομότερο δυνατό, έτσι ώστε οι χώρες που υποστηρίζουμε να μπορούν να συνεχίσουν αποτελεσματικά να συντονίζουν, να συνεργάζονται και να επικοινωνούν για να διατηρούν τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα ασφάλειας της αεροπορίας».