Σε μια δήλωση σοκ, απόρροια της μεγάλης πτώσης εσόδων και επιβατών των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, προέβη ο γενικός διευθυντής του ACI Europe Olivier Jankovec, σχολιάζοντας τις επιδόσεις πρώτου εξαμήνου.
Της Βάσως Βεγιάζη
«Η ανάκαμψη είναι πολύ αργή και αβέβαιη. Τα έσοδα είναι αδύναμα, λόγω του συνδυασμού χαμηλής κίνησης, με εκπτώσεις και κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να προσελκύσουν εναέρια κυκλοφορία.
Λαμβάνοντας υπόψη την εποχικότητα της ζήτησης, αυτό δεν αποτελεί καλό σημάδι για τους επόμενους μήνες. Εάν η ανάκαμψη δεν επιταχυνθεί σημαντικά, πολλά αεροδρόμια θα εξαντληθούν από χρήματα», σχολίασε ο κ. Jankovec.
Η έκθεση του ACI Europe αποκαλύπτει τον αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19 στα αεροδρόμια της Ευρώπης, με την κίνηση των επιβατών να έχει μειωθεί 64,2% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και κατά 96,4% το δεύτερο τρίμηνο.
Τον Ιούνιο η Μόσχα ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης
Τον Ιούνιο που η κίνηση ήταν πεσμένη κατά 93,2%, η Μόσχα-Ντομοντέντοβο ήταν το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, με 716.800 επιβάτες (-73,3%).
Μετά ήταν το Paris – CDG (625.900 επιβάτες, -90,9%), η Μόσχα-Σερεμέτιεβο (622.800 επιβάτες, -86,5%), η Φρανκφούρτη (599.200 επιβάτες, -90,9%) και η Κωνσταντινούπολη (591.000 επιβάτες, -90,1%).
Το Λονδίνο – Χίθροου (-95,2%), το οποίο συνήθως κατέχει την πρώτη θέση, διολίσθησε στην 11η θέση, μεταφέροντας 350.700 επιβάτες σε σύγκριση με 7,24 εκατομμύρια τον περασμένο Ιούνιο.
Το Άμστερνταμ – Schiphol, το 3ο πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο πέρυσι, κατέβηκε στην 7η θέση (471.800 επιβάτες, -92,7%).
Οι αλλαγές στην κατάταξη αντανακλούν την έλλειψη ευθυγράμμισης μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών στην άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών. Για παράδειγμα:
– Η Αθήνα (-87,9%) και η Σμύρνη (-77,7%) υποδέχτηκαν περισσότερους επιβάτες από το Μόναχο (-95,1%).
-Το Σότσι (-70,8%) περισσότερο από τη Μαδρίτη (-96,5%) και Ζυρίχη (-93,1%).
-Το Μπέργκεν (-74,9%) περισσότερο από τη Λισαβόνα (-94,7%) και Κοπεγχάγη (-94,9%).
– Η Adana (-73,8%) και Τενερίφη (-80,6%) περισσότερο από το Δουβλίνο (-97,2%).
– Το Trondheim (-77,3%) και Κατάνια (-91,1%) περισσότερο από τις Βρυξέλλες (-96,4%) και Ελσίνκι (-96%).
Μείωση επιβατών 78% τον Ιούλιο
Μετά τον προσωρινό συντονισμό της άρσης των περιορισμών ταξιδιού σε επίπεδο ΕΕ από τα μέσα Ιουνίου, η ανάκαμψη της κυκλοφορίας ήταν πιο αργή από το αναμενόμενο, όπως αναφέρει το ACI Europe.
Ως αποτέλεσμα, η κίνηση των επιβατών σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων μειώθηκε κατά 78% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Αυτό μεταφράστηκε σε επιπλέον απώλεια 208 εκατομμυρίων επιβατών, αυξάνοντας τη συνολική απώλεια επιβατών από την αρχή του έτους σε 969 εκατομμύρια.
Τις τελευταίες 2 εβδομάδες ο ρυθμός ανάκαμψης επιβραδύνθηκε περαιτέρω. Αυτό οφείλεται σε πολλά κράτη που επέβαλαν, εκ νέου, ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ιδίως την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να απαιτήσει από τους ταξιδιώτες από την Ισπανία καραντίνα.