Απαισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου εμφανίστηκε, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων, ο διευθύνων σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως είπε, «η πανδημία του Covid-19 συνεχίζει να καταστρέφει την αεροπορική κίνηση», με «τα διεθνή ταξίδια να έχουν σχεδόν εξαφανιστεί», ενώ όπου υπάρχουν ψήγματα εγχώριας κίνησης αυτό από μόνο του «δεν αρκεί για τη στήριξη του κλάδου».
Ο de Juniac επανέλαβε ότι η κρίση απειλεί περίπου 4,8 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές, θέτοντας σε κίνδυνο επιπλέον 41,2 εκατομμύρια θέσεις που σχετίζονται με τον τομέα του τουρισμού και των ταξιδιών.
«Δεν έχουμε τη μαγική λύση για τον κορωνοϊό»
Διεμήνυσε ότι «η αεροπορική βιομηχανία δεν έχει τη μαγική λύση για τη θεραπεία του COVID-19», ωστόσο διαβεβαίωσε ότι τα μέτρα που εφαρμόζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ταξιδιωτικής διαδικασίας είναι ικανά να κρατήσουν τους ταξιδιώτες ασφαλείς.
Ο ίδιος αναφέρθηκε σε πρόσφατη έρευνα επιστημονικού περιοδικού, όπου σημειώνεται ότι ο κίνδυνος να κολλήσει ο επιβάτης COVID-19 στο αεροσκάφος είναι χαμηλός.
Κατά τον de Juniac η λύση είναι μία για το άνοιγμα των συνόρων και την ελαχιστοποίηση της διασποράς του κορωνοϊού και αυτό δεν είναι άλλο από την καθολικότητα των τεστ κατά του COVID-19 καθ’ όλη τη διάρκεια της ταξιδιωτικής διαδικασίας.
Όπως είπε, «υπάρχει η τεχνολογία που ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις μας για ταχύτητα, ακρίβεια, οικονομική προσιτότητα, επεκτασιμότητα και ευκολία χρήσης. Βλέπουμε ότι ήρθε το momentum για την εφαρμογή της».
Νέα έκκληση για επείγουσα οικονομική στήριξη
Αναφερόμενος στο οικονομικό κομμάτι του αντίκτυπου του κορωνοϊού στον κλάδο, παραδέχθηκε ότι δεν μπορεί να αγνοηθεί το συνεχιζόμενο «οικονομικό τραύμα» που υφίσταται η βιομηχανία.
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι «πολλές χώρες έχουν κάνει καλή δουλειά στη χρηματοδοτική στήριξη των αεροπορικών θέσεων εργασίας. Όπου αυτό δεν συνέβη -για παράδειγμα στη Λατινική Αμερική- καταγράφηκαν πτωχεύσεις».
Παρόλα αυτά, τόνισε ότι τα περισσότερα πακέτα βοήθειας παρασχέθηκαν στις αεροπορικές, «με την προϋπόθεση ότι η βιομηχανία θα είχε ανακάμψει μέχρι σήμερα. Κάτι που δεν συνέβη ποτέ».
Όπως είπε, οι αεροπορικές θα δυσκολευτούν να τα βγάλουν πέρα εν μέσω μιας αδύναμης χειμερινής περιόδου στο βόρειο ημισφαίριο, οπότε απεύθυνε νέα έκκληση για επείγουσα οικονομική στήριξη.
Υπενθυμίζεται ότι, οι εταιρείες συνεχίζουν να «καίνε λίπος» και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί ως το 2021, ωστόσο χωρίς δεύτερη δόση οικονομικής βοήθειας, πολλές αεροπορικές δεν θα τα καταφέρουν τον επερχόμενο χειμώνα.