Tέλος εποχής για την Alitalia, η οποία αλλάζει όνομα, λογότυπο και δομή ωστόσο διατηρεί τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας. Το θέμα βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα του Ιταλού πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Κομισιόν για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα βρίσκεται σε καθοριστική φάση.
Η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται. Στη θέση της θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο αλλά πάντα με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας.
Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα παραμείνουν περίπου 5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων.
Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια.
Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στην νέα εταιρία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών.
Ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.
Υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας
Σύμφωνα με σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air France και της Lufthansa.
Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς εργαζόμενους.
Σε ό,τι αφορά το κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%. Πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν.
Ο Ντράγκι διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.