Οι επιβάτες θέλουν να σπαταλούν λιγότερο χρόνο στις ουρές των αεροδρομίων και δηλώνουν θετικοί στη χρήση των βιομετρικών τους στοιχείων, εάν αυτό συνεπάγεται επιτάχυνση των διαδικασιών του ταξιδιού τους.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
«Οι επιβάτες μίλησαν και θέλουν η τεχνολογία να δουλεύει περισσότερο, έτσι ώστε ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στις «διαδικασίες» ή να στέκονται σε ουρές. Και είναι πρόθυμοι να κάνουν χρήση των βιομετρικών τους δεδομένων εάν είναι αποφέρουν αυτό το αποτέλεσμα.
Προτού η κυκλοφορία πάρει την ανιούσα, έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας για να διασφαλίσουμε μια ομαλή επιστροφή στα ταξίδια μετά την πανδημία και να προσφέρουμε μακροπρόθεσμες βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα για επιβάτες, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και κυβερνήσεις», δήλωσε ο Nick Careen, ανώτερος αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων και Ασφάλειας της IATA.
Passengers have spoken at our latest Global Passenger Survey and they want:
✔️ To use biometric identification if it expedites travel processes
✔️ Spend less time queuingFor more details access now the release ▶️ https://t.co/yZYUqZYqKd
and watch 👇 📹 for highlights. pic.twitter.com/hW5GH0YLKb— IATA (@IATA) November 15, 2021
Casus belli τα βιομετρικά δεδομένα
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με έρευνα, που διεξήχθη σε 186 χώρες με 13.579 συμμετέχοντες, προκύπτουν τα εξής:
-Το 73% των επιβατών είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα βιομετρικά τους στοιχεία για να βελτιώσουν τις διαδικασίες του αεροδρομίου (από 46% το 2019).
-Το 88% θα μοιραστεί πληροφορίες για τη μετανάστευση πριν από την αναχώρηση για ταχεία επεξεργασία.
-Λίγο περισσότερο από το 1/3 των επιβατών (36%) έχουν βιώσει τη χρήση βιομετρικών δεδομένων όταν ταξιδεύουν. Από αυτούς, το 86% ήταν ικανοποιημένο με την εμπειρία.
Ωστόσο, η προστασία των προσωπικών δεδομένων παραμένει βασικό ζήτημα με το 56% να δείχνει ανησυχία με το φαινόμενο παραβάσεων. Οι επιβάτες επιζητούν σαφήνεια σε ποιους κοινοποιούνται τα δεδομένα τους (52%) και πώς χρησιμοποιούνται/επεξεργάζονται (51%).
“Όχι” στις ουρές
-Το 55% των επιβατών αναγνώρισε την ουρά κατά την επιβίβαση ως κορυφαίο ζήτημα προς βελτίωση.
-Το 41% των επιβατών αναγνώρισε την ουρά κατά τον έλεγχο ασφαλείας ως κορυφαία προτεραιότητα για βελτίωση.
-Το 38% των επιβατών αναγνώρισε τον χρόνο αναμονής στην ουρά στον έλεγχο των συνόρων/μετανάστευση ως κορυφαίο τομέα για βελτίωση.
Με πρόσθετους ελέγχους εγγράφων για τον COVID-19, ο χρόνος διεκπεραίωσης στα αεροδρόμια διαρκεί περισσότερο. Πριν από την πανδημία, ο μέσος επιβάτης περνούσε 1,5 ώρα σε ταξιδιωτικές διαδικασίες (check-in, ασφάλεια, συνοριακός έλεγχος, τελωνεία και παραλαβή αποσκευών).
Αξιοσημείωτο είναι ότι, τα νέα δεδομένα υποδεικνύουν ότι οι χρόνοι διεκπεραίωσης του αεροδρομίου έχουν αυξηθεί σε 3 ώρες κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής με όγκους ταξιδιών μόνο στο 30% περίπου των επιπέδων πριν από την COVID-19.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται στο check-in και στον συνοριακό έλεγχο των συνόρων, όπου τα διαπιστευτήρια υγείας ταξιδιού ελέγχονται κυρίως ως έντυπα έγγραφα.
Αυτό υπερβαίνει τον χρόνο που θέλουν να αφιερώσουν οι επιβάτες σε διαδικασίες στο αεροδρόμιο.
Παράλληλα, η έρευνα διαπίστωσε ότι:
-Το 85% των επιβατών θέλει να αφιερώσει λιγότερο από 45 λεπτά σε διαδικασίες στο αεροδρόμιο εάν ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή, ενώ
-Το 90% των επιβατών θέλει να αφιερώσει λιγότερο από 1 ώρα σε διαδικασίες στο αεροδρόμιο όταν ταξιδεύει με παραδοτέες αποσκευές.