Άνοδο 425,4% κατέγραψαν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, τον περασμένο Μάρτιο, σύμφωνα με την IATA, η οποία επισημαίνει ότι η Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης των αερομεταφορών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Στο capacity υπήρξε αύξηση 224,5%, με τον συντελεστή πληρότητας (load factor) να κινείται ανοδικά κατά 27,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,7%.
Στο +76% η κίνηση τον Μάρτιο
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία Μαρτίου, η ανάκαμψη των αεροπορικών επιβατικών μεταφορών συνεχίζεται, με τις επιπτώσεις από τη σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας στη ζήτηση να είναι αρκετά περιορισμένες, ενώ και η επίδραση της μετάλλαξης Omicron περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό στις ασιατικές αγορές.
Η συνολική κίνηση τον Μάρτιο του 2022 (RPK) αυξήθηκε κατά 76% σε σύγκριση με το 2021. Αν και ήταν χαμηλότερη από την άνοδο 115,9% του Φεβρουαρίου, ο όγκος τον Μάρτιο ήταν ο πλησιέστερος σε σχέση με το 2019 και τα προ Covid επίπεδα, κατά 41% χαμηλότερα.
March 2022 data demonstrates that the recovery of #airtravel continues 👍.
But while barriers are coming down in most places, we are also seeing long delays at airports with insufficient resources to handle the growing numbers 👫.
More details: https://t.co/8dVYyuM73a pic.twitter.com/LvAk3604za
— IATA (@IATA) May 4, 2022
Η εγχώρια επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 11,7% σε σύγκριση με το 2021, πολύ κάτω από το 60,7% που καταγράφηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στους περιορισμούς που σχετίζονται με την Omicron στην Κίνα.
Τα εγχώρια RPKs τον Μάρτιο μειώθηκαν κατά 23,2% σε σύγκριση με το 2019, σε αντίθεση με τα διεθνή RPKs που αυξήθηκαν 285,3% σε σύγκριση με το 2021, υπερβαίνοντας το 259,2% που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο.
Οι περισσότερες περιφέρειες ενίσχυσαν την απόδοσή τους σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, με «οδηγό» της κούρσας τις αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης.
«Με τα εμπόδια στα ταξίδια να μειώνονται στα περισσότερα μέρη, βλέπουμε επιτέλους να υλοποιείται η πολυαναμενόμενη άνοδος της περιορισμένης ζήτησης. Δυστυχώς, όμως, βλέπουμε μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλά αεροδρόμια με ανεπαρκείς πόρους για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων αριθμών. Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως για να αποφευχθεί η απογοήτευση του ενθουσιασμού των καταναλωτών για αεροπορικά ταξίδια», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.
2022 vs 2019
Η ισχυρή ανάπτυξη του Μαρτίου στους περισσότερους δείκτες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, λειτούργησε βοηθητικά την αεροπορική ζήτηση να καλύψει τα επίπεδα του 2019.
Τα συνολικά RPKs τον Μάρτιο μειώθηκαν κατά 41,3% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019, μια βελτίωση σε σύγκριση με την πτώση 45,5% που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.
Η εγχώρια ανάκαμψη συνεχίζει να ξεπερνά αυτή των διεθνών αγορών παρά την οπισθοδρόμηση στην Κίνα.