Συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών (air cargo) καταγράφουν τα στοιχεία της IATA για τον Αύγουστο του 2024.
Αναλυτικότερα:
- Η συνολική ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs*), αυξήθηκε κατά 11,4% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023 (12,4% για διεθνείς δραστηριότητες). Αυτός είναι ο 9ος συνεχόμενος μήνας διψήφιας ανόδου από έτος σε έτος, με τα συνολικά επίπεδα να φτάνουν σε ύψη που δεν έχουν παρατηρηθεί από τα επίπεδα ρεκόρ του 2021.
- Η χωρητικότητα, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTKs), αυξήθηκε κατά 6,2% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023 (8,2% για διεθνείς δραστηριότητες). Αυτό σχετιζόταν σε μεγάλο βαθμό με την αύξηση του διεθνούς belly capacity, που αυξήθηκε κατά 10,9% λόγω των επιβατικών αερομεταφορών. Το capacity σε ολόκληρη τη βιομηχανία έχει ανέλθει σε υψηλό όλων των εποχών.
«Συνεχίζουμε να βλέπουμε πολύ καλά επιδόσεις στις αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών. Ο κλάδος κατέγραψε για 2ο συνεχόμενο μήνα ρεκόρ υψηλής ζήτησης από έτος μέχρι σήμερα. Ακόμη και με επίπεδα ρεκόρ χωρητικότητας, οι αποδόσεις αυξάνονται κατά 11,7% σε σχέση με το 2023, 2% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και 46% πάνω από τα επίπεδα προ πανδημίας. Αυτή η ισχυρή επίδοση υποστηρίζεται από την αργή αλλά σταθερή ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) και τους συνεχείς περιορισμούς χωρητικότητας στο θαλάσσιο εμπόριο», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.
Οι επιδόσεις στην Ευρώπη
Από την πλευρά τους, οι αερομεταφορείς της Ευρώπης σημείωσαν άνοδο 13,5% σε ετήσια βάση στο air cargo τον περασμένο Αύγουστο. Η εμπορική οδός Μέσης Ανατολής-Ευρώπης οδήγησε την άνοδο, με αύξηση της τάξης του 28,9%, διατηρώντας ένα σερί διψήφιας ετήσιας ανόδου που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2023. Η διαδρομή Ευρώπης-Ασίας, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, αυξήθηκε κατά 18,4%, ενώ και εντός της Ευρώπης σημειώθηκε επίσης διψήφια αύξηση 15%.
Τέλος, η χωρητικότητα κατά τον εξεταζόμενο μήνα αυξήθηκε 9,4%.
Β. Βεγιάζη