Στον απόηχο της πανδημίας το Ευρωκοινοβούλιο θα αποφασίσει σχετικά με την περαιτέρω επικαιροποίηση των κανόνων για τις χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης (slots), καθώς και για τη διατήρηση ορισμένων ελαφρύνσεων.
Προκειμένου να σταματήσουν οι αεροπορικές εταιρείες να πραγματοποιούν πτήσεις με κενά αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας (οι λεγόμενες «πτήσεις φαντάσματα»), οι ευρωβουλευτές ανέστειλαν προσωρινά τον κανόνα της «χρήσης ή απώλειας» («use it or lose it») σχετικά με την κατανομή των χρονοθυρίδων στους αερολιμένες της ΕΕ, από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Μάρτιο του 2021.
Λόγω της ανάκαμψης της ζήτησης εναέριας κυκλοφορίας, αυτή η πλήρης απαλλαγή αντικαταστάθηκε από σταδιακή αύξηση του ποσοστού χρησιμοποίησης των χρονοθυρίδων.
Για να μπορέσουν να διατηρήσουν χρονοθυρίδες για μελλοντικές περιόδους, οι αεροπορικές εταιρείες χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον το 64% των προγραμματισμένων χρονοθυρίδων απογείωσης και προσγείωσης για τη θερινή περίοδο του 2022, σε σύγκριση με το 80% που απαιτούνταν πριν από την πανδημία.
Σε ψηφοφορία, στις 6 Οκτωβρίου, το Ευρωκοινοβούλιο θα αποφασίσει εάν θα εφαρμόσει τη λεγόμενη «διαδικασία κατεπείγοντος» για την πρόταση για περαιτέρω αύξηση της απαιτούμενης χρήσης των χρονοθυρίδων.
Οι ευρωβουλευτές θα αποφασίσουν επίσης εάν θα διατηρήσουν τις εξαιρέσεις από τους κανόνες που θεσπίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να δικαιολογήσουν τη μη χρήση χρονοθυρίδων, όπως κατά τη διάρκεια επιδημιολογικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, φυσικών καταστροφών ή εκτεταμένων πολιτικών αναταραχών που διαταράσσουν τα αεροπορικά ταξίδια.
Εάν οι ευρωβουλευτές συμφωνήσουν με την ενεργοποίηση της διαδικασίας κατεπείγοντος, θα ψηφίσουν για την πρόταση αυτή καθαυτή αργότερα εντός της εβδομάδας.