«Σήμερα στέλνετε ένα σημαντικό μήνυμα με την επένδυση του 1,234 δισ. ευρώ», ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, υποδεχόμενος τη διοίκηση της Fraport στο Μέγαρο Μαξίμου, χαρακτηρίζοντας “σημαντική στιγμή για την Ελλάδα τη συγκεκριμένη συμφωνία”, σύμφωνα με το τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.
«Δεν ήταν εύκολες οι διαπραγματεύσεις», είπε ο πρωθυπουργός αναφερόμενος σε όσα ήθελε η κυβέρνηση να διασφαλίσει από τη συγκεκριμένη επένδυση.
«Θέλαμε να βελτιωθεί η εικόνα των αεροδρομίων εν όψει της τουριστικής περιόδου», επεσήμανε ο κ. Τσίπρας και κατέληξε λέγοντας «τώρα είμαστε σίγουροι ότι θα βελτιωθεί».
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Fraport, εξέφρασε την προσήλωση της κοινοπραξίας να επενδύσει, σημειώνοντας ότι «είμαστε χαρούμενοι και προσηλωμένοι στην επένδυση.
Η Ελλάδα είναι μια υπέροχη χώρα, ένας υπέροχος προορισμός. Είμαστε προσεκτικοί και αποφασισμένοι για αυτή την επένδυση των 40 ετών».
Υπενθυμίζεται ότι, σε χτεσινή ανακοίνωσή του, το ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ότι ο ανάδοχος των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων κατέβαλλε το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,234 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το Ταμείο, προβλέπει επιπλέον 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Συνολικά, το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης.
Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.
Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών.
Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.
Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της παραχώρησης.