Τα οικονομικά αποτελέσματα για το β’ τρίμηνο και το α’ εξάμηνο του 2023 ανακοίνωσε η AEGEAN, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του β’ τριμήνου σημείωσε 37% αύξηση συγκριτικά με το β’ τρίμηνο του 2022, φτάνοντας τα €449,1 εκατ.
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €67,3 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους σε €51,5 εκατ. από Κέρδη μετά από φόρους €10,8 εκατ. το β’ τρίμηνο του 2022.
Η προσφερόμενη χωρητικότητα, με την σημαντική ενίσχυση του δικτύου κατά το β’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 22%, φέρνοντας ακόμη μεγαλύτερη αύξηση κατά 28% στην επιβατική κίνηση, η οποία ανήλθε σε 4,1 εκατ. επιβάτες από 3,2 εκατ. επιβάτες το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.
Ο συντελεστής πληρότητας βελτιώθηκε σε 82,6% από 79,2% στο β’ τρίμηνο του 2022.
Η διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με 16 νέα δρομολόγια στο εξωτερικό, αλλά και κυρίως η ενίσχυση των συχνοτήτων σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας, αγορές στις οποίες ανέκαμψε σημαντικά η ζήτηση, συνέβαλαν στο ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα.
Η ισχυρή δυναμική της ζήτησης κατά το β’ τρίμηνο, η ανάπτυξη του δικτύου και η συνεχιζόμενη επένδυση σε νέα αεροσκάφη συνέβαλλαν ώστε ο όμιλος να μεταφέρει 6,7 εκατ. επιβάτες στο α’ εξάμηνο του 2023, 42% περισσότερους σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022, προσφέροντας συνολικά 8,2 εκατ. θέσεις, 28% περισσότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η εικόνα στο 6μηνο του έτους
Σε επίπεδο εξαμήνου, η αύξηση στην επιβατική κίνηση προήλθε κυρίως από το δίκτυο εξωτερικού, όπου ο όμιλος μετέφερε 4 εκατ. επιβάτες, 52% περισσότερους από την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Καταλυτική για την επίτευξη του αποτελέσματος αυτού ήταν η βελτίωση του συντελεστή πληρότητας που ανήλθε στο 82,2%, 7,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022.
Με τη θετική επίδραση του β’ τριμήνου ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του α’ εξαμήνου 2023 υπερβαίνει κατά 51% τα αντίστοιχα μεγέθη του 2022, φτάνοντας τα €678,1 εκατ.
Η σταδιακή αναβάθμιση του στόλου και η αποδοτική διαχείριση του κόστους παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις συνέβαλλαν στην επίτευξη EBITDA 3,7 φορές υψηλότερου, ήτοι κέρδη €139,5 εκατ. από κέρδη €37,7 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη προ φόρων για το α’ εξάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε €48,7 εκατ. έναντι ζημιών προ φόρων €30,6 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €37,1 εκατ. από ζημίες μετά από φόρους €27,7 εκατ., την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Κατά το α’ εξάμηνο, η AEGEAN προέβη στην αποπληρωμή του υπολοίπου των δανείων που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας (€68,5 εκατ.).
Παράλληλα, προέβη και στην αποπληρωμή δανείου χρηματοδοτικής μίσθωσης που είχε συναφθεί το 2020 για την απόκτηση ενός αεροσκάφους A321 neo καθώς και στην αγορά ενός νεότευκτου Α320 neo αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα (σύνολο δύο ενεργειών $70 εκατ.), αυξάνοντας σε 11 τα ελεύθερα βαρών αεροσκάφη, από μόλις 4 το Δεκέμβριο του 2019.
Λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών, απόρροια και των υψηλών επιπέδων προ-πωλήσεων για τη θερινή περίοδο και πάρα τις επενδύσεις και τις αποπληρωμές δανεισμού του πρώτου εξαμήνου, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα εμφανίζονται βελτιωμένα κατά σχεδόν €200 εκατ. στις 30.06.2023 σε σχέση με τις 31.12.2022.
Διεύρυνση δικτύου και αυξημένη χωρητικότητα
Ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: «Η επίδοση που πετύχαμε το πρώτο εξάμηνο του 2023 επιβεβαίωσε τη συνεπή υλοποίηση των στόχων μας, σε ένα περιβάλλον ισχυρής ζήτησης, αλλά και έντονου ανταγωνισμού.
Παρουσιάζουμε εξαιρετικά ισχυρά αποτελέσματα που προέρχονται από τη διεύρυνση του δικτύου και την αυξημένη χωρητικότητα με την παραλαβή νέων αεροσκαφών, ενώ επιπρόσθετα η αποδοτική διαχείριση του λειτουργικού κόστους, η συνεχής αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και του προϊόντος μας, ενισχύουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά μας.
Για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους θα επιχειρήσουμε με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022, στηρίζοντας τη διάχυση του μεταφορικού έργου σε περισσότερες περιοχές αλλά και επενδύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Με βάση τις ισχυρές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου και τα μέχρι σήμερα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, τα έσοδα ανά πτήση εκτιμώνται ότι θα κινηθούν στα επίπεδα του εξαιρετικού τρίτου τριμήνου του 2022 ενώ για το σύνολο του έτους αναμένεται ότι θα υπάρξει σημαντική βελτίωση του συνολικού επιπέδου κερδοφορίας φτάνοντας σε νέα ιστορικά υψηλά».
Σημειώνεται ότι το 2023 η AEGEAN έχει παραλάβει 9 νέα αεροσκάφη, φθάνοντας έως σήμερα τα 28 JET αεροσκάφη της οικογένειας A320 neo. Τα νέα αεροσκάφη καλύπτουν το 50% της συνολικής ετήσιας δραστηριότητας του συνολικού στόλου JΕΤ αεροσκαφών σε ώρες, πτήσεις και χιλιομετρικές θέσεις, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση κόστους, καθώς και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ανά επιβάτη. Η AEGEAN επιχειρεί συνολικά με 76 αεροπλάνα το 2023 και θα προσφέρει στο σύνολο του έτους πάνω από 18 εκατ. θέσεις, με 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022. Το Δίκτυο καλύπτει 46 χώρες σε 165 προορισμούς από συνολικά 10 βάσεις.
Αποτελέσματα Ομίλου Β’ Τριμήνου και Α’ Εξαμήνου 2023
(σε € εκατ.) | Δεύτερο Τρίμηνο 2022 | Δεύτερο Τρίμηνο 2023 | % μτβ | Πρώτο Εξάμηνο 2022 | Πρώτο Εξάμηνο 2023 | % μτβ |
Έσοδα | 327,3 | 449,1 | 37% | 448,1 | 678,1 | 51% |
EBITDA1 | 53,8 | 120,2 | 123% | 37,7 | 139,5 | 270% |
Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων | 17,7 | 67,3 | 280% | (30,6) | 48,7 | – |
Κέρδη / (Ζημίες) μετά από φόρους | 10,8 | 51,5 | 376% | (27,7) | 37,1 | – |
Σημείωση: 1 Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Δεύτερο Τρίμηνο 2022 | Δεύτερο Τρίμηνο 2023 | % μτβ | Πρώτο Εξάμηνο 2022 | Πρώτο Εξάμηνο 2023 | % μτβ | |
Σύνολο Επιβατών (‘000) | 3.228 | 4.123 | 28% | 4.730 | 6.704 | 42% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες (RPKs σε εκατ.) | 3.386 | 4.411 | 30% | 4.841 | 7.126 | 47% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) | 4.301 | 5.363 | 25% | 6.512 | 8.703 | 34% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 79,2% | 82,6% | 3,4pp | 74,5% | 82,2% | 7,6pp |
Η AEGEAN με μία ματιά
(σε € εκατ.) | Δεύτερο Τρίμηνο 2022 | Δεύτερο Τρίμηνο 2023 | % μτβ | Πρώτο Εξάμηνο 2022 | Πρώτο Εξάμηνο 2023 | % μτβ |
Έσοδα | 327,3 | 449,1 | 37% | 448,1 | 678,1 | 51% |
EBITDA1 | 53,8 | 120,2 | 123% | 37,7 | 139,5 | 270% |
Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων | 17,7 | 67,3 | 280% | (30,6) | 48,7 | – |
Κέρδη / (Ζημίες) μετά από φόρους | 10,8 | 51,5 | 376% | (27,7) | 37,1 | – |
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.) | 3.228 | 4.123 | 28% | 4.730 | 6.704 | 42% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 122 | 130 | 6% | 114 | 128 | 13% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 79,2% | 82,6% | 3,4pp | 74,5% | 82,2% | 7,6pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) | 78,8% | 82,7% | 3,9pp | 73,9% | 81,6% | 7,7pp |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) | 911 | 927 | 2% | 882 | 912 | 4% |
RASK (σε € λεπτά)2 | 7,6 | 8,4 | 10% | 6,9 | 7,8 | 13% |
Yield (σε € λεπτά)3 | 9,7 | 10,2 | 5% | 9,3 | 9,5 | 3% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 | 7,4 | 7,2 | -2% | 7,6 | 7,4 | -2% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 – εκτός κόστους καυσίμων | 5,3 | 5,5 | 4% | 5,7 | 5,6 | -2% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση.