Η Air France-KLM θα πουλήσει περίπου 2,26 δισ. ευρώ νέων μετοχών για να στηρίξει τον ισολογισμό της και να αποπληρώσει ένα μέρος της κρατικής βοήθειας που έλαβε ως ενίσχυση λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την αποζημίωση περίπου 1,7 δισ. ευρώ ομολόγων μειωμένης εξασφάλισης που εκδόθηκαν τον Απρίλιο του 2021 και τα οποία κατέχει η γαλλική κυβέρνηση, καθώς και για την περαιτέρω απομείωση του χρέους της αεροπορικής.
Η περίοδος συνδρομής ορίζεται από τις 27 Μαΐου έως τις 9 Ιουνίου.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με εταιρική ανακοίνωση:
-η συναλλαγή αυτή, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων και του ισολογισμού της εταιρείας, ακολουθεί την αύξηση κεφαλαίου του 2021 και έρχεται μετά την ανακοίνωση νέων μέτρων ανακεφαλαιοποίησης στις 17 Φεβρουαρίου.
-τα καθαρά έσοδα της έκδοσης μετοχών θα διατεθούν για την αποπληρωμή των ομολόγων μειωμένης εξασφάλισης που εκδόθηκαν τον Απρίλιο του 2021 και κατέχονται από το Γαλλικό Δημόσιο, καθώς και για την ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας. Όπως ανακοινώθηκε στα οικονομικά αποτελέσματα στις 17 Φεβρουαρίου 2022, η εταιρεία σκοπεύει να απελευθερωθεί από τους όρους που θέτει το προσωρινό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ως εκ τούτου θα διαθέσει περίπου 1,7 δισ. ευρώ για την αποπληρωμή της «βοήθειας ανακεφαλαιοποίησης για τον Covid-19» που της χορηγήθηκε το τη μορφή μη χρονολογημένων ομολογιών μειωμένης εξασφάλισης (το «TSS État») που εκδόθηκαν τον Απρίλιο του 2021. Το υπόλοιπο θα διατεθεί για τη μείωση του καθαρού χρέους της εταιρείας.
-η απόφαση αυτή, μαζί με τα άλλα προβλεπόμενα μέτρα για την ενίσχυση του ισολογισμού και την αναμενόμενη ανάκαμψη των EBITDA, θα επιτρέψουν στην εταιρεία να ενισχύσει την οικονομική της τροχιά. Η υγιής χρηματοοικονομική ρευστότητα της εταιρείας (10,8 δισ. ευρώ μετρητά στις 31 Μαρτίου 2022) σε ένα καλύτερα προσανατολισμένο λειτουργικό πλαίσιο για την εταιρεία, θα της επιτρέψει να αποπληρώσει περαιτέρω την κρατική ενίσχυση που έλαβε από το γαλλικό Δημόσιο τα επόμενα τρίμηνα. Η αποπληρωμή της κρατικής ενίσχυσης θα βελτιώσει επίσης το κόστος χρηματοδότησης της εταιρείας.
-η εταιρεία επιβεβαιώνει τον στόχο της να μειώσει τον δείκτη καθαρού δανεισμού/EBITDA, ώστε να φτάσει περίπου το 2,0x έως το 2,5x έως το 2023.
-το γαλλικό Δημόσιο, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air France-KLM (28,6%), ενημέρωσε την εταιρεία για την πρόθεσή του να συμμετάσχει στην έκδοση νέων μετοχών, έτσι ώστε η μετοχική του συμμετοχή μετά τη συναλλαγή να παραμείνει αμετάβλητη. Αυτή η συνδρομή, εάν συμβεί, θα ολοκληρωθεί μέσω συμψηφιστικών αξιώσεων που κατέχει το γαλλικό Δημόσιο σε σχέση με τα ομόλογα μειωμένης εξασφάλισης (TSS Etat) που εκδόθηκαν τον Απρίλιο του 2021 για ποσό περίπου 645 εκατ. ευρώ.
-το ολλανδικό Δημόσιο ενημέρωσε την εταιρεία ότι σκοπεύει να ασκήσει τα δικαιώματά του κατ’ αναλογία με την τρέχουσα συμμετοχή του, προκειμένου η μετοχή του να παραμείνει αμετάβλητη μετά την έκδοση νεών μετοχών, με την επιφύλαξη της λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων από το Ολλανδικό Κοινοβούλιο. Για να λάβει έγκαιρα αυτές τις απαραίτητες εγκρίσεις, η Ολλανδία εξαρτάται επίσης από το χρονοδιάγραμμα του ολλανδικού κοινοβουλίου.
-η συναλλαγή θα επιτρέψει στην CMA CGM να γίνει νέος μέτοχος και αποκλειστικός στρατηγικός εταίρος στο κομμάτι των cargo επιχειρήσεων, όπως ανακοινώθηκε στις 18 Μαΐου. Η CMA CGM έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει στη συναλλαγή για μέγιστο ποσό 400 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης Δικαιωμάτων Προτίμησης) και με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική συμμετοχή της να μην υπερβαίνει το 9% του προκύπτοντος μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
-οι China Eastern Airlines και Delta Air Lines έχουν δεσμευτεί να συμμετέχουν στην έκδοση νέων μετοχών σε ταμειακή ουδέτερη βάση εγγράφοντας νέες μετοχές μέσω της πώλησης μέρους των δικαιωμάτων τους, χρησιμοποιώντας τα καθαρά έσοδα από την πώληση δικαιωμάτων μετοχών στην CMA CGM.
Ο Benjamin Smith, διευθύνων σύμβουλος της Air France – KLM, δήλωσε: «Αυτό που ξεκινάμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς που κάνουμε εδώ και αρκετούς μήνες για την εδραίωση του ισολογισμού μας, την ενίσχυση της οικονομικής μας αυτονομίας και την ανάκτηση στρατηγικής και επιχειρησιακής ευελιξίας.
Καθώς η ανάκαμψη συνεχίζεται και οι οικονομικές μας επιδόσεις ανακάμπτουν, ιδίως χάρη στο φιλόδοξο σχέδιο μετασχηματισμού μας και τα διαρθρωτικά οφέλη που συνεχίζει να αποφέρει, θέλουμε να είμαστε σε θέση να αδράξουμε κάθε ευκαιρία σε έναν μεταβαλλόμενο αεροπορικό τομέα και να μπορέσουμε να επιταχύνουμε περιβαλλοντικές δεσμεύσεις.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους βασικούς μετόχους μας για την ανανεωμένη υποστήριξή τους σε αυτό το εγχείρημα, και είμαι επίσης στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσω την CMA CGM στο κεφάλαιό μας, ως νέο μέτοχο και βιομηχανικό εταίρο στις δραστηριότητές μας στο cargo».