Έως το 2040, η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 5,3% σε ετήσια βάση και η ταχεία απόσυρση παλαιότερων αεροσκαφών θα οδηγήσει την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού στην απόκτηση 17.620 νέων αεροπλάνων (επιβατικών – εμπορευματικών).
Της Βάσως Βεγιάζη
Μάλιστα, όπως εκτιμά η Airbus, σχεδόν το 30% από αυτά θα αντικαταστήσει παλαιότερα μοντέλα λιγότερο αποδοτικών καυσίμων.
Σε μια περιοχή που διαμένει το 55% του παγκόσμιου πληθυσμού, η Κίνα, η Ινδία και οι αναδυόμενες οικονομίες όπως το Βιετνάμ και η Ινδονησία θα είναι οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Το ΑΕΠ θα αυξάνεται κατά 3,6% ετησίως σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο των 2,5% και θα διπλασιαστεί σε αξία έως το 2040.
Η μεσαία τάξη, που είναι πιο πιθανό να ταξιδεύει, θα αυξηθεί κατά 1,1 δισεκατομμύρια, φτάνοντας τα 3,2 δισεκατομμύρια και η τάση των ανθρώπων να ταξιδεύουν εκτιμάται ότι σχεδόν θα τριπλασιαστεί ως το 2040.
Σύμφωνα με την Airbus, από τα συνολικά 17.620 αεροσκάφη, τα 13.660 θα αφορούν την κατηγορία Small (π.χ. A220 και A320 Family).
Στις κατηγορίες μεσαίας και μεγάλης εμβέλειας, η περιοχή θα συνεχίσει να σημειώνει άνοδο της ζήτησης με περίπου το 42% της παγκόσμιας ζήτησης. Αυτό μεταφράζεται σε 2.470 αεροσκάφη μεσαίας και 1.490 μεγάλης κατηγορίας.
Το air cargo
Στο κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα αυξάνεται κατά 3,6% ετησίως, πολύ πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 3,1% και θα οδηγήσει σε διπλασιασμό των αερομεταφορών έως το 2040.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι express εμπορευματικές μεταφορές -οι οποίες ενισχύονται από το ηλεκτρονικό εμπόριο- θα αυξηθούν με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς της τάξης του 4,7% ετησίως.
Συνολικά, τα επόμενα 20 χρόνια, θα χρειαστούν περίπου 2.440 εμπορευματικά αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 880 θα είναι νέας κατασκευής.
«Παρατηρούμε μια παγκόσμια ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας και καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα γίνει ξανά ένας από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης.
Είμαστε σίγουροι για μια ισχυρή ανάκαμψη στην αεροπορική κίνηση της περιοχής και αναμένουμε να φτάσει τα επίπεδα του 2019 το διάστημα 2023 – 2025», δήλωσε ο Christian Scherer, chief commercial officer και head της Airbus International.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «το σύγχρονο portfolio μας προσφέρει 20%-25% καύση καυσίμου και πλεονέκτημα CO2 έναντι των αεροσκαφών παλαιότερης γενιάς και είμαστε περήφανοι που όλα τα αεροσκάφη μας είναι ήδη πιστοποιημένα να πετούν με ένα μείγμα 50% SAF, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί στο 100% έως το 2030.
Επιπλέον, το A350F που κυκλοφόρησε πρόσφατα προσφέρει κέρδος απόδοσης 10% – 40% σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο μεγάλο εμπορευματικό αεροσκάφος, υπάρχον ή μελλοντικό, τόσο όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές CO2».
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα επόμενα 20 χρόνια, σύμφωνα με την Airbus θα χρειαστούν περίπου 39.000 νέας κατασκευής επιβατικά και εμπορευματικά αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 15.250 θα είναι προς αντικατάσταση.
Ως αποτέλεσμα, μέχρι το 2040 η συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών εν λειτουργία αεροσκαφών θα είναι τελευταίας γενιάς, έναντι του 13% που είναι σήμερα, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση CO2 των στόλων εμπορικών αεροσκαφών παγκοσμίως.