Ανοιχτή για συζητήσεις για την αξιοποίηση των «ορφανών» κρατικών περιφερειακών αεροδρόμιων είναι η Fraport Greece, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Alexander Zinell, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece ανέφερε ότι, εφόσον ανοίξει η σχετική συζήτηση από την ελληνική Πολιτεία, η εταιρεία δηλώνει «έτοιμη» για την μεταφορά της τεχνογνωσίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που έχει στη διαχείρισή της, στα υπόλοιπα «ορφανά» κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια.
Σε κάθε περίπτωση, είμαστε ανοιχτοί σε συζητήσεις με το κράτος και την ελληνική κυβέρνηση, ώστε και αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να αξιοποιηθούν από την Fraport».
Κατά την παρουσίασή του, ο κ. Zinell κάνοντας μια αναδρομή στην δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα μέχρι σήμερα, αναφέρθηκε στο 2014 όταν η Fraport εκδήλωσε ενδιαφέρον για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Όπως είπε, «ήταν μια δύσκολη χρονιά, με αρκετές αναταραχές», ωστόσο η εταιρεία επέλεξε να στηρίξει έναν από τους μεγαλύτερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.
Περιγράφοντας το υπόβαθρο της επένδυσης της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια, τόνισε ότι στόχος είναι η ανακαίνιση και η ασφαλής λειτουργία τους.
Μιλώντας για το μέγεθος της επένδυσης, ο κ. Zinell δήλωσε ότι η Fraport κατέβαλε τέλος παραχώρησης ύψους 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία προκαταβλήθηκαν στο ελληνικό δημόσιο.
Έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο έτος αρχικής ανακαίνισης των περιφερειακών αεροδρομίων, με δαπάνες που αγγίζουν τα 415 εκατ. ευρώ. Όπως είπε, ως το 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αυτές, εξασφαλίζοντας την ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων.
Ακόμη, η Fraport θα πρέπει να καταβάλλει συνολικά 23 εκατ. ευρώ ετησίως ως σταθερό τέλος στο ελληνικό δημόσιο, καθώς και επιπλέον 8,5 εκατ. ετήσιο κυμαινόμενο τέλος από τα τρέχοντα κέρδη της εταιρείας.
Για το 2017, ο κ. Zinell ανέφερε ότι καταβλήθηκαν στο ελληνικό κράτος 13 εκατ. ευρώ με βάση το παραπάνω τέλος.
Ειδική μνεία έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece στο κομμάτι της απασχόλησης, τονίζοντας ότι στα περιφερειακά αεροδρόμια απασχολούνται 600 άτομα, που όλοι τους είναι Έλληνες.
«Οπότε πρόκειται για σοβαρές δεσμεύσεις από την πλευρά μας στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας», είπε.
Κάνοντας αναφορά στο οικονομικό μοντέλο της εταιρείας, δήλωσε ότι επικεντρώνεται στα αεροπορικά τέλη. Για το λόγο αυτό «δημιουργούμε την κατάλληλη υποδομή και εφόσον δημιουργήσουμε τη σωστή εμπειρία για έναν τουρίστα, τότε πιστεύουμε ότι εν καιρώ θα μας επιτρέψει να μπορέσουμε να έχουμε τα προσδοκώμενα κέρδη».
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Zinell επεσήμανε ότι η χώρα μας έχει ανάγκη από νέες υποδομές στις αερομεταφορές. Όπως είπε, «πριν από αρκετά χρόνια, οι αναλυτές μας ρώτησαν γιατί θέλουμε να επενδύσουμε στην Ελλάδα της ύφεσης.
Η απόψή μου είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει κατανοήσει τις δυνατότητές της. Αυτή τη στιγμή έχει αρχίσει να αναπτύσσεται. Αρκετοί απευθύνονται σε εμάς για να μάθουν την εμπειρία μας. Οπότε ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε τις επενδύσεις».