Συγκρατημένος για την ανάπτυξη του air cargo, τόσο σε διεθνές, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εμφανίζεται ο Cargo Specialist Manager της IATA Europe, Francisco Rizzuto, ο οποίος μίλησε στο metaforepress.gr.
Στο πλαίσιο του 25ου Eurolog, που διεξήχθη πρόσφατα στην Αθήνα, ο κ. Rizzuto επισήμανε ότι τα σημερινά δεδομένα καταδεικνύουν επιβράδυνση του όγκου αποστολής αεροπορικών φορτίων.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
Σύμφωνα με τον κ. Rizzuto, οι ρυθμοί επιβράδυνσης της αεροπορικής βιομηχανίας αποτυπώνουν την εξέλιξη της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς το air cargo αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της.
Ερωτηθείς για τις προβλέψεις της IATA για το εφετινό έτος, ο κ. Rizzuto ανέφερε ότι «δεν είναι πολλά υποσχόμενες».
Όπως είπε, «στην πραγματικότητα, αναπροσαρμόσαμε τις προβλέψεις μας, εκτιμώντας ότι η ανάπτυξη του αεροπορικού φορτίου θα είναι μικρότερη από την αρχικά εκτιμώμενη.
Ενώ πέρσι προβλέψαμε ότι, εφέτος, ο όγκος του αερομεταφερόμενου φορτίου θα αυξηθεί κατά 9%, αναγκαστήκαμε να μειώσουμε την ανάπτυξή του στο 4% – 5%».
Ο Cargo Specialist Manager της IATA Europe έφερε ως παράδειγμα της πτώσης αυτής την Γερμανία, της οποίας ο όγκος του air cargo «από το δ’ τρίμηνο του 2018 ως το α’ τρίμηνο του 2019 βαίνει συνεχώς μειούμενος».
Στον αντίποδα, θετικό παράδειγμα για τον κλάδο αποτελεί η Κίνα, το air cargo της οποίας αυξάνεται συνεχώς.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Rizzuto, μιλώντας στο 25ο Eurolog, έκανε ειδική αφορά στην αεροπορική μεταφορά φαρμάκου, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα είδος συνδυασμένης μεταφοράς.
Παρουσιάζοντας το πρότυπο CEIV Pharma, το οποίο δημιουργήθηκε το 2014, ανέφερε ότι πάνω από 220 αεροπορικοί operators έχουν λάβει πιστοποίηση.
“Η Ευρώπη είναι πρωτοπόρος στο κομμάτι αυτό, εν αντιθέσει με την Αφρική, όπου οι operators δυσκολεύονται να επενδύσουν σε υποδομές”, επισήμανε ενδεικτικά.
Ειδικά στην ελληνική αγορά, η πρώτη εταιρεία της air cargo κοινότητας που πιστοποιήθηκε με το CEIV Pharma ήταν η Talos Transport και ακολούθως η DHL Global Forwarding.
Η Goldair Handling, η Swissport Greece, η Skyserv Handling και η GAC Shipping βρίσκονται στη διαδικασία πιστοποίησης.
Η εικόνα του air cargo σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο
Το 2018 η παγκόσμια αγορά εμπορευματικών αεροπορικών μεταφορών αυξήθηκε κατά 3,5%, έναντι 9,7% ένα χρόνο νωρίτερα. Στο freight capacity σημειώθηκε άνοδο της τάξης του 5,4% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, μη ικανοποιητικά θεωρούνται τα μεγέθη στο α’ δίμηνο του 2019. Σύμφωνα με την IATA, τον Ιανουάριο η παγκόσμια αγορά air cargo κινήθηκε πτωτικά κατά 1,8%.
Το freight capacity αυξήθηκε κατά 4%, γεγονός που αποτελεί τον ενδέκατο διαδοχικό μήνα που η άνοδος της παραγωγικής ικανότητας ξεπέρασε τη ζήτηση.
Αντίστοιχα, τον Φεβρουάριο, η αγορά σημείωσε πτώση 4,7%, πετυχαίνοντας την χειρότερη επίδοση της τελευταίας 3ετίας.
Το freight capacity αυξήθηκε κατά 2,7%, αποτελώντας τον δωδέκατο μήνα συνεχούς αύξησης της παραγωγικής ικανότητας.