Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να εγκρίνει νέους κανόνες για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, ορίζοντας ελάχιστες τιμές στο μίγμα καυσίμων που θα διατίθεται στους αερολιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η συζήτηση μεταξύ των βουλευτών του Ευρωκοινοβουλίου έχει οριστεί για τις 12 Σεπτεμβρίου, ώστε μια ημέρα μετά -στις 13 Σεπτεμβρίου- να λάβει χώρα η ψηφοφορία.
Οι νέοι κανόνες για πιο «πράσινα» αεροπορικά καύσιμα έχουν ήδη συμφωνηθεί από τους διαπραγματευτές του Συμβουλίου και του Κοινοβουλίου τον Απρίλιο του 2023. Η νομοθεσία αποσκοπεί στην προώθηση της υιοθέτησης βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών για τη μείωση των εκπομπών, καθώς και να διασφαλίσει ότι η ΕΕ θα καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για τους κανόνες για το μείγμα καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών, υποχρεώνοντας τους αερολιμένες και τους προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ να διασφαλίσουν ότι, αρχής γενομένης από το 2025, τουλάχιστον το 2% των καυσίμων θα είναι «πράσινα», για παράδειγμα αυτά που παράγονται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή βιολογικά απόβλητα.
Το μερίδιο αυτό θα αυξάνεται κάθε 5 χρόνια μέχρι να φτάσει το 70% το 2050. Επιπλέον, ένα συγκεκριμένο ποσοστό του ίδιου μείγματος καυσίμων πρέπει να περιλαμβάνει συνθετικά καύσιμα όπως η e-κηροζίνη.
Για την προώθηση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα των αερομεταφορών και για την ενημέρωση του κοινού, οι ευρωβουλευτές διασφάλισαν ότι, από το 2025, θα υπάρχει σήμα της ΕΕ για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των πτήσεων, αναφέροντας το αναμενόμενο αποτύπωμα άνθρακα ανά επιβάτη και την αναμενόμενη απόδοση CO2 ανά χιλιόμετρο.