Την άνοιξη του 2025 φιλοδοξεί να εκκινήσει το πτητικό της έργο η Grecian Air Seaplanes. H εταιρεία, εφόσον αδειοδοτηθεί ένα επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων, θα ξεκινήσει τη λειτουργία της με 3 υδροπλάνα, τα οποία δύναται να φτάσουν, υπό προϋποθέσεις, τα 57 σε βάθος 5ετίας.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, η επικεφαλής Ανάπτυξης της Grecian Air Seaplanes – Ελληνικά Υδατοδρόμια, Μαρία Τόκτωρ, η εταιρεία έχει κάνει την απαιτούμενη προετοιμασία για να φέρει τα πρώτα υδροπλάνα (συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία Viking Air, ολοκλήρωση εκπαίδευσης των πρώτων πιλότων στον Καναδά, στελέχωση της εταιρείας με Post Holders, συναντήσεις με την ΑΠΑ για AOC, εκπόνηση Εγχειριδίων αεροπορικής εταιρείας, κ.λ.π).
Για όλα τα προαναφερόμενα, σύμφωνα με την κα Τόκτωρ, η εταιρεία έχει ήδη δαπανήσει σημαντικά κεφάλαια, έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την αγορά των πρώτων υδροπλάνων που έκαστο κοστίζει περί τα 9.000.000 δολάρια.
«Δεδομένου του μεγάλου ύψους της επένδυσης είναι προφανές ότι για να έρθουν τα υδροπλάνα θα πρέπει πρώτα να έχουν αδειοδοτηθεί αρκετά υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία, ώστε να υπάρχουν επαρκείς προορισμοί για την βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων.
Πιστεύουμε ότι, με τη βούληση που επιδεικνύει η κυβέρνηση, θα αντιμετωπισθούν οι καθυστερήσεις που υπάρχουν και ευελπιστούμε ότι την άνοιξη του 2025 θα ξεκινήσουν οι εμπορικές πτήσεις υδροπλάνων», ανέφερε.
Τα υδροπλάνα και οι άδειες υδατοδρομίων
H Grecian Air Seaplanes έχει αποφασίσει να προμηθευτεί υδροπλάνα τύπου TWIN – OTTER DHC – 6 – 400, τα οποία, όπως υποστηρίζει, είναι τα πιο εμπορικά και ασφαλή παγκοσμίως.
Οι προορισμοί που θα καλύψει είναι: Ιόνιο, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Αττική, Αργοσαρωνικός, Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα, Πελοπόννησος, κ.λ.π.
Στα επόμενα χρόνια, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η εταιρεία σκοπεύει να πραγματοποιεί πτήσεις και σε γειτονικές χώρες (Ιταλία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Αλβανία, Τουρκία, Κύπρο, κ.λ.π).
Σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο, στελέχη της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι το θεσμικό πλαίσιο έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
«Όμως χρειάζονται να γίνουν λίγες ακόμη βελτιώσεις που θα βοηθήσουν την ταχεία υλοποίηση του project, όπως η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων από τα συναρμόδια υπουργεία.
Με αυτή την πρωτοβουλία θα μειωθεί κατά πολύ το χρονικό διάστημα που απαιτείται για τις αδειοδοτήσεις», επισημαίνουν.
Σε ερώτηση, εάν τα υδροπλάνα τύχουν της προτίμησης των επιβατών και εάν είναι ένα ανταγωνιστικό μέσο με τα αεροπλάνα και τα πλοία, στελέχη της Grecian Air Seaplanes τονίζουν ότι «τα υδροπλάνα θα αγκαλιαστούν από το επιβατικό κοινό, καθώς με τις πτήσεις τους θα καλύψουν μια μεγάλη γκάμα μεταφορικών αναγκών (τακτικές πτήσεις, charter, νοσοκομειακές, cargo, περιηγητικές, κ.λ.π).
Επίσης, τα υδροπλάνα θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τα αεροπλάνα και τα πλοία, καθώς αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία, λόγω: μικρού αριθμού επιβατών, προσβασιμότητας σε περιοχές που δεν υπάρχουν αεροδρόμια ή και λιμάνια (π.χ λίμνες, τουριστικές παραλίες, παραθαλάσσια ξενοδοχεία, κ.λ.π.
Σε μέρη δηλαδή που τα αεροπλάνα και τα πλοία δεν μπορούν να δραστηριοποιηθούν. Ως εκ τούτου η λειτουργία των υδροπλάνων θα αυξήσει την «συγκοινωνιακή αγορά» προς όφελος όλων των μεταφορικών μέσων».