«Αλλαγή εποχής» για την Olympic Air, η οποία «αποχαιρέτησε» το τελευταίο αεροσκάφος Q 400, το οποίο αποκτήθηκε επί ιδιοκτησίας MIG το 2009.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο στόλος των Q 400 ξεκίνησε να αντικαθίσταται σταδιακά από τις αρχές του 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι του 2022, με το τελευταίο αεροσκάφος να αποχωρεί από την εταιρεία τις επόμενες ημέρες.
Σήμερα, ο στόλος των ελικοφόρων αεροσκαφών της Olympic Air διαθέτει 14 αεροσκάφη τύπου ATR – 600, με τα πρώτα από αυτά να έχουν ενταχθεί στην εταιρεία από το 2016, προκειμένου να εξυπηρετούν κυρίως τις ανάγκες των μικρών αεροδρόμιων και των άγονων γραμμών.
Ωστόσο, από τις αρχές του 2022, η εταιρεία προχώρησε στη σταδιακή αύξηση των αεροσκαφών αυτού του τύπου, αντικαθιστώντας τα Q 400 και εντάσσοντας τα στο συνολικό πρόγραμμα αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου της που έχει ξεκινήσει το 2018, με αφετηρία την παραγγελία των 46 AIRBUS 320 και 321 neo (εκτιμάται ότι η εταιρεία θα διαθέτει στα τέλη του έτους 19 αεροσκάφη ΝΕΟ, ενώ 9 αναμένονται το 2023).
Τα οφέλη από την παράδοση των Q 400
Οι αρχικές συμβάσεις μίσθωσης των Q 400 έληγαν τον Ιούνιο του 2023. Με τη νέα συμφωνία και τα 8 αεροσκάφη Q 400 θα επαναπαραδοθούν στον εκμισθωτή εντός του 2022.
Ως εκ τούτου, η ΟΑ, λαμβάνοντας υπόψη τις επικείμενες συμφωνίες επαναπαράδοσης, επανεξέτασε την ωφέλιμη ζωή των εν λόγω περιουσιακών στοιχείων με δικαίωμα χρήσης, σύμφωνα με το πρόγραμμα πτήσης άρα και χρήσης των αεροσκαφών και διενήργησε επιταχυνόμενες αποσβέσεις ποσού 16,4 εκατ., καθώς και τις αντίστοιχες προβλέψεις του κόστους επαναπαράδοσης ποσού 6 εκατ.
Τα χαρακτηριστικά των ATR
Τα ATR, σύμφωνα με στελέχη της AEGEAN, ανταποκρίνονται καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων, αλλά και στις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού, ενώ χρησιμοποιούνται από περισσότερες από 200 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως σε πτήσεις αντίστοιχων αποστάσεων και χαρακτηριστικών.
Τα ATR υπολογίζεται να έχουν από 25 έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, σε σχέση με τα Q 400, διαθέτοντας βελτιωμένους κινητήρες, σύγχρονα συστήματα πλοήγησης, περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα για τον επιβάτη και διασφαλίζοντας χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και κόστος συντήρησης.