Την Ιταλία και όχι την Ελλάδα μετατρέπει σε κόμβο η Ryanair. Εκμεταλλευόμενη τις «αρρυθμίες» της Alitalia, αλλά και το μέγεθος της ιταλικής αγοράς, η ιρλανδική εταιρεία ενισχύει τη διασυνδεσιμότητα του Μιλάνο (Μπέργκαμο) και της Ρώμης.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Σχετικά με την ελληνική αγορά, η Ryanair πιέζει για μείωση τελών στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και για πιο ελκυστική τιμολογιακή πολιτική στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, επιρρίπτοντας – μάλιστα – ευθύνες στο ελληνικό δημόσιο για την καθυστέρηση των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», η οποία επηρεάζει τη συχνότητα των πτήσεων Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Υπενθυμίζεται ότι η Ryanair προχώρησε, εφέτος, σε μείωση διαθέσιμων θέσεων – αριθμού πτήσεων.
Στην Αθήνα, η προσφερόμενη χωρητικότητα, την θερινή περίοδο του 2017, είναι μειωμένη κατά 17% στην Αθήνα, 7% στη Θεσσαλονίκη, 17% στην Κέρκυρα, 15% στη Ρόδο και 11% στη Κεφαλλονιά, ενώ διακόπηκε πλήρως το δρομολόγιο της Κω.
Αντίθετα, οι μόνοι προορισμοί που αυξήθηκε η χωρητικότητα είναι τα Χανιά (4%) και η Μύκονος (39%).
Αντίστοιχα, τη χειμερινή περίοδο του 2017, η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα, στο σύνολο των ελληνικών προορισμών, θα είναι μειωμένη κατά 10%. Ειδικότερα, στην Αθήνα η μείωση θα φτάσει το 22%, παρά τον εγκαινιασμό νέων δρομολογίων.