Μήνυμα προς τη βιομηχανία και τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν με πρακτικές δράσεις, έτσι ώστε να καταστούν ανταγωνιστικότερες και πιο βιώσιμες οι αεροπορικές μεταφορές στην Ευρώπη απευθύνθηκε στην εκδήλωση Wings of Change Europe (WOCE) της IATA.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Στην κεντρική του ομιλία, ο Filip Cornelis, Director for Aviation της DG MOVE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξήγησε ότι η νέα Κομισιόν πιθανότατα θα συνεχίσει την πολιτική του απερχόμενου Σώματος, ωστόσο με μεγαλύτερη εστίαση στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, με αφορμή και τις συστάσεις της έκθεσης Draghi.
Ο Cornelis ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει αλλαγή πορείας όσον αφορά στη βιωσιμότητα των αερομεταφορών, υποστηρίζοντας ότι ο κλάδος έπρεπε να χαρακτηρίζεται από ένα «φωτεινό πράσινο και όχι απελπιστικά καφέ» χρώμα.
Overregulation is reducing the global competitiveness of European industries.
What’s needed is practical action, such as reviving the single European Sky and better incentives for increasing production of SAF.
Read full #IATAWOCE release ⬇️ https://t.co/FaLCR8FpSN pic.twitter.com/Z4PB76tUc5
— IATA (@IATA) November 21, 2024
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια συζήτησης σε πάνελ με συμμετέχοντες CEO από τις ITA Airways, IAG, Airbus και IATA επισημάνθηκε ότι η μεταρρύθμιση της ΕΕ 261 (για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών) ήταν μια ξεκάθαρη «νίκη», στην οποία θα πρέπει να επικεντρωθεί η νέα Κομισιόν, μαζί με τη λήψη μέτρων για να αποτρέψει τον «θάνατο» του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
Επίσης, η φορολόγηση αξιολογήθηκε ως ένα «αμβλύ μέσο» ακατάλληλο για την προώθηση της ατζέντας για τη βιωσιμότητα και εντελώς σε αντίθεση με τους στόχους της έκθεσης Ντράγκι.
«Η Ευρώπη πρέπει να καταλάβει ότι η λογική των υπερβολικών κανονισμών/ρυθμίσεων μειώνει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών. Οι συστάσεις Ντράγκι δεν πρέπει να είναι απλώς μια έκθεση – πρέπει να εφαρμοστούν. Το κλειδί για αυτό είναι μια καλύτερη προσέγγιση για τη βιωσιμότητα. Οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κατανοήσουν ότι η φορολόγηση των επιβατών από τα αεροπλάνα δεν θα μειώσει το CO2. Τα αεροπλάνα θα συνεχίσουν να πετούν, αλλά θα επιστρέψουμε σε load factors προ 20 ή 30 έτη. Αυτό σημαίνει μείωση της πρόσβασης στα αεροπορικά ταξίδια για εκατομμύρια ανθρώπους, προκαλώντας τεράστια κοινωνικοοικονομική ζημιά, για μηδενικό περιβαλλοντικό όφελος. Αυτό που χρειάζεται είναι πρακτική δράση, όπως η αναβίωση του ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού που θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά 10% από τη μια μέρα στην άλλη, και καλύτερα κίνητρα για την αύξηση της παραγωγής SAF», σχολίασε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.