Μια μέση αεροπορική εταιρεία διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα και περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να ρευστοποιηθούν, που αντιστοιχούν σε διάστημα «σχεδόν 6 μηνών», σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Η τοποθέτηση αυτή, σύμφωνα με την Ένωση, βασίζεται στα ταμειακά διαθέσιμα των εταιρειών έτσι όπως αυτά προέκυψαν κατά τα οικονομικά αποτελέσματα του β’ τριμήνου του 2020 και υπό την προϋπόθεση ότι συνεχίζεται στο ίδιο ποσοστό η “καύση λίπους” από τις εταιρείες ως τα τέλη του έτους.
Σε κάθε περίπτωση, η IATA εκτιμά ότι η απώλεια εσόδων στο β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους «ήταν πιθανότητα η χειρότερη», ωστόσο σημειώνει ότι αντίστοιχη εικόνα αναμένεται έως το α’ τρίμηνο του 2021.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου έχουν λάβει -υπό τη μορφή κρατικής ενίσχυσης- συνολικά 161 δισ. ευρώ, ωστόσο τα χρήματα αυτά αρχίζουν να εξανεμίζονται.
Επίσης, ένας μικρός αριθμός αεροπορικών έχει καταφέρει να ενισχύσει τα ταμειακά του αποθέματα είτε μέσω της έκδοσης ομολόγων, είτε μέσω της πώλησης περιουσιακών στοιχείων.
Υπό το πρίσμα αυτό, η IATA αναφέρει ότι υπάρχει μεν «ένα μεγάλο group αεροπορικών εταιρειών» με μεγάλα χρηματικά υπόλοιπα που «θα διαρκέσουν αρκετά», ωστόσο οι περισσότερες αεροπορικές δεν διαθέτουν αυτό το «μαξιλάρι» ασφαλείας.
Η Ένωση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «πολλές αεροπορικές εταιρείες παρουσιάζουν σε μια εύθραυστη οικονομική εικόνα και θα αγωνιστούν για να επιβιώσουν κατά τους χειμερινούς μήνες, εκτός εάν υπάρξει ένας ταχύτερος ρυθμός ανάκαμψης στα αεροπορικά ταξίδια».
Β. Βεγ.