Η εγχώρια επιβατική κίνηση, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει σημειώσει πτώση της τάξης του 70%, εξαιτίας του κορωνοϊού, ενώ εξαιρουμένης της Β. Αμερικής και της Ασίας οι υπόλοιπες εγχώριες αεροπορικές αγορές έχουν καθηλώσει το στόλο των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Της Βάσως Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, ο Alexandre de Juniac, διευθύνων σύμβουλος της IATA υποστήριξε – γι’ ακόμη μια φορά – ότι «βρισκόμαστε ακόμα στη μέση μιας κρίσης».
Η IATA, την περασμένη εβδομάδα, δημοσίευσε τις οικονομικές επιπτώσεις που αναμένονται για τον κλάδο, όπου σταχυολογούνται στις εξής:
– 314 δισ. δολ. απώλεια εσόδων στις επιβατικές μεταφορές,
– Διακυβεύονται 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας,
– Απώλειες 61 δισ. δολ. στην ταμειακή ρευστότητα των αεροπορικών στο β’ τρίμηνο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι επιπτώσεις αυτές δεν είναι θεωρητικές. Επομένως, εμμένουμε στην έκκλησή μας για μέτρα άμεσης ανακούφισης.
Για το λόγο αυτό, προτείνεται:
-Άμεση οικονομική βοήθεια,
-Δάνεια, εγγυήσεις δανείων και υποστήριξη για την αγορά εταιρικών ομολόγων από κυβερνήσεις ή κεντρικές τράπεζες,
-Φορολογικές ελαφρύνσεις.
Ο de Juniac υπενθύμισε ότι τα προβλήματα της αεροπορικής βιομηχανίας «δεν θα εξαφανιστούν μαγικά», κάτι που ενδεχομένως να συμβεί με τα αυστηρά μέτρα που ελήφθησαν για τον έλεγχο της εξάπλωσης του Covid-19.
Κατά τον ίδιο, εκτιμάται ένα ποσοστό της τάξης του 60% του επιβατικού κοινού θα ταξιδέψει ξανά σχετικά γρήγορα, ωστόσο ένα 40% θα ταξιδέψει εντός 6μήνου ή και περισσότερο.
Επίσης, σχεδόν ένα 70% (περισσότερο Κινέζοι και Αυστραλοί τουρίστες) δηλώνει ότι θα κρατήσει στάση αναμονής μέχρι να σταθεροποιηθεί η οικονομική του κατάσταση.
«Αυτό σημαίνει ότι θα απαιτηθούν μέτρα για την επανάκτηση της εμπιστοσύνης και την αντιμετώπισης της βραδείας ανάκαμψης του αεροπορικού κλάδου» καταλήγει ο de Juniac.
Ακούστε τα όσα ειπώθηκαν στην τηλεδιάσκεψη της IATA στο αρχείο που ακολουθεί: