Την έναρξη ενδελεχούς σχεδιασμού με τη βιομηχανία, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης ετοιμότητα του συστήματος, όταν τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού είναι διαθέσιμα προς διανομή, προέτρεψε τις κυβερνήσεις η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μάλιστα, η Ένωση προειδοποίησε για την ύπαρξη δυνητικά σοβαρών περιορισμών χωρητικότητας κατά τη μεταφορά των εμβολίων αεροπορικώς.
Το air cargo ετοιμάζεται για τη μεγάλη πρόκληση
Το air cargo διαδραματίζει βασικό ρόλο στη διανομή εμβολίων -υπό κανονικές συνθήκες- μέσω καθιερωμένων παγκόσμιων συστημάτων διανομής.
Σύμφωνα με την IATA, η εν λόγω ικανότητα θα είναι ζωτικής σημασίας για τη γρήγορη και αποτελεσματική μεταφορά και διανομή εμβολίων κατά του COVID-19, όταν αυτά θα είναι διαθέσιμα και δεν θα συμβεί χωρίς προσεκτικό σχεδιασμό, υπό την καθοδήγηση των κυβερνήσεων και την υποστήριξη των εταιρειών του κλάδου.
«Η ασφαλής παροχή εμβολίων COVID-19 θα είναι η αποστολή του αιώνα για την παγκόσμια βιομηχανία του air cargo. Κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί χωρίς προσεκτικό προγραμματισμό. Οπότε τώρα είναι η ώρα.
Προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να πρωτοστατήσουν στη διευκόλυνση της συνεργασίας κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, έτσι ώστε οι εγκαταστάσεις, τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διασυνοριακές διαδικασίες να είναι έτοιμες για το τεράστιο και πολύπλοκο έργο που θα ακολουθήσει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac.
Εγκαταστάσεις: Τα εμβόλια πρέπει να αντιμετωπίζονται και να μεταφέρονται σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, σε ελεγχόμενες θερμοκρασίες και χωρίς καθυστερήσεις για να διασφαλιστεί η ποιότητα του προϊόντος. Ενώ ακόμα πολλά δεν έχουν διασαφηνιστεί (αριθμός δόσεων, ευαισθησία θερμοκρασίας, τοποθεσίες παραγωγής κ.λπ.), είναι σαφές ότι το εύρος της δραστηριότητας θα είναι τεράστιο, θα απαιτηθούν εγκαταστάσεις ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και παράδοση σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Οι προτεραιότητες για την προετοιμασία εγκαταστάσεων για αυτήν τη διανομή περιλαμβάνουν:
-Διαθεσιμότητα εγκαταστάσεων και εξοπλισμού ελεγχόμενων θερμοκρασιών – μεγιστοποίηση της χρήσης ή επαναπροσδιορισμός της υφιστάμενης υποδομής.
-Διαθεσιμότητα εκπαιδευμένου προσωπικού να χειρίζεται εμβόλια ευαίσθητα στο χρόνο και τη θερμοκρασία.
-Δυνατότητες παρακολούθησης για τη διασφάλιση της ακεραιότητας των εμβολίων.
Ασφάλεια: Τα εμβόλια αποτελούν πολύτιμα προϊόντα. Πρέπει να υπάρχουν δικλίδες, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι αποστολές παραμένουν ασφαλείς από παραβιάσεις και κλοπές. Υπάρχουν διαδικασίες για τη διατήρηση της ασφάλειας των cargo αποστολών, αλλά ο πιθανός όγκος των αποστολών εμβολίων θα χρειαστεί έγκαιρο σχεδιασμό για να διασφαλιστεί ότι είναι επεκτάσιμες.
Διασυνοριακές διαδικασίες: Η αποτελεσματική συνεργασία με τις υγειονομικές και τελωνειακές αρχές θα είναι, συνεπώς, απαραίτητη για την εξασφάλιση έγκαιρων κανονιστικών εγκρίσεων, κατάλληλων μέτρων ασφαλείας, κατάλληλου χειρισμού και εκτελωνισμού. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια ιδιαίτερη πρόκληση δεδομένου ότι, ως μέρος των μέτρων πρόληψης του COVID-19, πολλές κυβερνήσεις έχουν θέσει σε εφαρμογή μέτρα που αυξάνουν τους χρόνους επεξεργασίας.
Οπότε, οι προτεραιότητες για τις διασυνοριακές διαδικασίες περιλαμβάνουν:
-Εισαγωγή γρήγορων διαδικασιών για άδειες απογείωσης και προσγείωσης για επιχειρήσεις που μεταφέρουν το εμβόλιο κατά του COVID-19
-Εξαίρεση των μελών του πληρώματος από διαδικασίες καραντίνας για τη διασφάλιση της διατήρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας του cargo
-Υποστήριξη προσωρινών δικαιωμάτων κυκλοφορίας για επιχειρήσεις με εμβόλια COVID-19, όπου ενδέχεται να ισχύσουν περιορισμοί
-Κατάργηση των ωρών λειτουργίας για πτήσεις που μεταφέρουν το εμβόλιο προς διευκόλυνση των πιο ευέλικτων λειτουργιών του παγκόσμιου δικτύου
-Προτεραιότητα κατά την άφιξη αυτών των αποστολών για την αποφυγή πιθανών ανωμαλιών στη θερμοκρασία λόγω καθυστερήσεων
-Ελάφρυνση των δασμών προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας του εμβολίου.
The world is waiting for a #COVID19 #vaccine 🌏
Safely delivering these will be the mission of the century for the #aircargo industry. Advance planning between governments & industry needs to happen now.
👉https://t.co/lKBwq7pBbj @UNICEF @gavi pic.twitter.com/3mIksxTtew— IATA (@IATA) September 9, 2020
Χωρητικότητα: Εκτός από τις απαραίτητες προετοιμασίες και τον συντονισμό των μεταφορών, οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη την τρέχουσα μειωμένη ικανότητα του air cargo. Η IATA προειδοποίησε ότι, με τη σοβαρή κάμψη της επιβατικής κίνησης, οι αεροπορικές έχουν μειώσει τα δίκτυα και έχουν παροπλίσει πολλά αεροσκάφη τους.
Τονίζεται ότι το πιθανό μέγεθος παραδοτέων εμβολίων θα είναι τεράστιο, καθώς μόνο η παροχή μιας δόσης σε 7,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους θα γεμίσει συνολικά 8.000 747 cargo αεροσκάφη.
Και μπορεί οι χερσαίες μεταφορές να βοηθήσουν το έργο αυτό -ειδικά στις ανεπτυγμένες οικονομίες-, ωστόσο τα εμβόλια δεν θα μπορέσουν να παραδοθούν παντού χωρίς τη συμβολή του air cargo.
«Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι τα μισά από τα απαραίτητα εμβόλια μπορούν να μεταφερθούν μέσω ξηράς, η βιομηχανία του air cargo θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση.
Οι κυβερνήσεις πρέπει να λάβουν πολύ προσεκτικά υπόψη την περιορισμένη χωρητικότητα του air cargo που είναι διαθέσιμη αυτή τη στιγμή. Εάν τα σύνορα παραμείνουν κλειστά, περιορίζονται τα ταξίδια, προσγειώνονται τα αεροσκάφη και εργαζόμενοι μένουν εκτός χώρου εργασίας, η ικανότητα παροχής εμβολίων που θα σώσουν ζωές θα διακυβευθεί σε μεγάλο βαθμό», κατέληξε ο de Juniac.
εεε πήρανε τα ΜΜΕ να μην πάρουν και οι αεροπορικές….;