Μετά από 31 μήνες συνεχόμενης ανόδου, το Νοέμβριο του 2018, η ζήτηση στην παγκόσμια αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών παρέμεινε αμετάβλητη, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ειδικότερα, τον περασμένο Νοέμβριο, η παγκόσμια ζήτηση στις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές ήταν στο 0%, καταγράφοντας τον μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης που σημειώθηκε από τον Μάρτιο του 2016.
Στον αντίποδα το freight capacity, αυξήθηκε κατά 4,3%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ο 9ος κατά σειρά μήνας που η άνοδος της παραγωγικής ικανότητας υπερέβη τη ζήτηση.
Στην Ευρώπη, η αεροπορική εμπορευματική ζήτηση συρρικνώθηκε κατά 0,2% τον Νοέμβριο, ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,1%.
Η μείωση αυτή προήλθε από τις ασθενείς εξαγωγικές επιδόσεις και τους συντομότερους χρόνους παράδοσης εμπορευμάτων, ιδίως στη Γερμανία, μια εκ των μεγαλύτερων εξαγωγικών χωρών της Ευρώπης.
Όπως τονίζεται από την IATA, με το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο να αυξάνεται, η συνολική ζήτηση έχει έρθει αντιμέτωπη με τις εξής προκλήσεις:
-Σημάδια αδυναμίας στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα
-Συρρίκνωση των εξαγωγικών παραγγελιών σε όλες τις μεγάλες χώρες, με εξαίρεση τις ΗΠΑ
-Βραχύτερους χρόνους παράδοσης σε Ασία και Ευρώπη
-Αποδυνάμωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σε σχέση με τα πολύ υψηλά επίπεδα στις αρχές του 2018.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο διευθύνων σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac, τόνισε ότι «κανονικά το δ’ τρίμηνο αποτελεί μια περίοδο αιχμής για το air cargo. Επομένως, η στασιμότητα στην ανάπτυξη που σημειώθηκε τον Νοέμβριο αποτελεί μεγάλη απογοήτευση».
Όπως σχολιάζει, το outlook της IATA προβλέπει αύξηση της ζήτησης κατά 3,7% το 2019, ωστόσο «οι εντάσεις στο εμπόριο προκαλούν μεγάλη ανησυχία. Χρειαζόμαστε κυβερνήσεις που να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη μέσω του εμπορίου και δεν θα κλείνουν τα σύνορα μέσω της επιβολής δασμών».