Την εκτίμηση ότι οι παραχωρήσεις είναι το μέλλον στα δημόσια έργα εξέφρασε ο Marios Sentris, program director και practice lead του τμήματος Aviation της PARSONS, κατά τη διάρκεια του 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2023.
«Οι παραχωρήσεις ξεκίνησαν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου και είχαν πολύ καλά αποτελέσματα. Όλοι στην ομάδα πρέπει να έχουν ως κοινό στόχο την παράδοση του έργου, αυτό απαιτεί μία αλλαγή νοοτροπίας και υπάρχουν και κάποιες διαχειριστικές δυσκολίες αλλά τα οφέλη είναι πολύ μεγάλα. Είναι ένας τρόπος να διασφαλίζεται ότι το έργο θα παραδοθεί εντός προϋπολογισμού και νομοθετικού πλαισίου, με την απαιτούμενη ποιότητα και εντός των χρονοδιαγραμμάτων», εξήγησε.
Ο κ. Sentris αναφέρθηκε, επίσης, στα αεροδρόμια του μέλλοντος, όπου θα εμφανιστεί ένα υβριδικό μοντέλο συνύπαρξης ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων και αεροσκαφών, οι αποσκευές θα παραδίδονται με υπηρεσίες πόρτα – πόρτα και το ταξίδι θα αντιμετωπίζεται ως commodity με πλήρη αυτοματοποίηση. Επίσης, αναμένεται να εξαπλωθεί η χρήση των αεροσκαφών κατακόρυφης απογείωσης και προσγείωσης, που σήμερα έχουν τη δυνατότητα να διανύουν 200 χλμ. μεταφέροντας έως και πέντε επιβάτες.
«Αυτό θα μπορούσε να ενσωματωθεί πολύ ωραία στην Ελλάδα» σημείωσε. «Τα περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούν να λειτουργήσουν ως πύλες, από όπου στη συνέχεια οι επιβάτες θα μεταφέρονται σε απομακρυσμένες περιοχές με κάθετες πτήσεις», κατέληξε.