Μπορεί το αεροδρόμιο της Αθήνας να είναι, κυρίως, ένα αεροδρόμιο που στηρίζεται στη διακίνηση επιβατών, ωστόσο έχει κι άλλες δραστηριότητες, όπως τη διακίνηση εμπορευμάτων.
Του Φώτη Φωτεινού
Φέτος, τα εμπορεύματα αποτελούν τον «κρυφό άσσο» του αεροδρομίου της Αθήνας, καθώς στο 8μηνο του έτους γνώρισαν άνοδο 35%.
Συγκεκριμένα, από τους εμπορευματικούς σταθμούς του ΔΑΑ διακινήθηκαν 80,43 χιλιάδες τόνοι φορτίου, με το εισερχόμενο φορτίο να γνωρίζει άνοδο 52,9% και το εξερχόμενο 23,4%.
Οι αιτίες πολλές: Το αεροδρόμιο της Αθήνας σημειώνει σημαντική άνοδο επιβατών, διευρύνοντας το δίκτυο και τη συχνότητα των προορισμών του, κάτι το οποίο επιδρά θετικά και στις εμπορευματικές μεταφορές, δεδομένου ότι τα επιβατικά αεροσκάφη δέχονται στην «κοιλιά» τους και εμπορεύματα.
Επίσης, λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας και της κρίσης στο θαλάσσιο εμπόριο και την Ερυθρά Θάλασσα, αρκετές εταιρείες επιλέγουν την αεροπορική μεταφορά.
Είναι ενδεικτικό ότι η παγκόσμια απόδοση αεροπορικού φορτίου αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, την υψηλότερη ετήσια αύξηση πάνω από δύο χρόνια, όπως αναφέρει η ΙΑΤΑ.
Όπως σχολίασε η ΙΑΤΑ, ασιατικές εταιρείες αποστέλλουν, όλο και πιο εντατικά, τα προϊόντα τους μέσω αεροπλάνων, αναζητώντας «αξιοπιστία και ακρίβεια» δρομολογίων.
Για τις αναλυτικές εμπορευματικές επιδόσεις του ΔΑΑ: CARGO AIA 2024