Από 28 έγιναν 20 οι άγονες αεροπορικές γραμμές. Για τα δρομολόγια Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Ικαρία, Θεσσαλονίκη – Χίος και Θεσσαλονίκη – Σάμος εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα.
Του Φώτη Φωτεινού
Αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω γραμμές χαρακτηρίζονται «εμπορικές», εάν και οι αερομεταφορείς που θα τις εκτελούν, οφείλουν να καλύπτουν τις ελάχιστες συμβατικές υποχρεώσεις (αριθμός δρομολογίων, αριθμός διαθέσιμων θέσεων) που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Το εντυπωσιακό είναι ότι, για κάποια από τα ανωτέρω δρομολόγια, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από παραπάνω από μια εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι π.χ. το Αθήνα – Πάρος ενδέχεται να εκτελείται, τόσο από την OlympicAir, όσο και από την Sky Express.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Sky Express ήταν εκείνη που κινήθηκε, πρώτη, «επιθετικά» για την εξασφάλιση κάποιων δρομολογίων, με μηδενικό αντιστάθμισμα, που – μέχρι σήμερα – εκτελούνταν από άλλες εταιρείες, προκαλώντας την αντίστοιχη αντίδραση ανταγωνιστριών εταιρειών.
Όπως και να έχει, κερδισμένο είναι το ελληνικό δημόσιο και η ΥΠΑ, αφού κατάφεραν να εξοικονομήσουν την ετήσια κρατική επιδότηση για τη διεξαγωγή τους.
Υπενθυμίζεται ότι, για τις 28 άγονες γραμμές, το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα – με το νέο διαγωνισμό – ανερχόταν στα 14,64 εκατ., κάτι το οποίο σημαίνει ότι, με την απένταξη 8 γραμμών, αυτό μειώνεται περαιτέρω.
Πλέον, ο μεγάλος διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές αναφέρεται σε 20 δρομολόγια. Ημερομηνία κατάθεσης προσφορών έχει οριστεί η 3η Αυγούστου. Οι άγονες γραμμές αναφέρονται στην περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Το μέγιστο αντιστάθμισμα των 20 άγονων γραμμών
To µέγιστο καταβλητέο οικονοµικό αντιστάθµισµα ετησίως, ανά γραµµή, καθορίστηκε ως ακολούθως:
• Αθήνα – Αστυπάλαια στο ποσό των 704.000 ευρώ
• Αθήνα – Λέρος στο ποσό των 924.000 ευρώ
• Αθήνα – Μήλος στο ποσό των 924.000 ευρώ
• Αθήνα – Νάξος στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Αθήνα – Σητεία στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Αθήνα – Κάλυµνος στο ποσό των 704.000 ευρώ
• Αθήνα – Σκύρος στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Αθήνα – Σύρος στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα στο ποσό των 220.000 ευρώ
• Θεσσαλονίκη – Καλαµάτα στο ποσό των 12.000 ευρώ
• Θεσσαλονίκη – Σκύρος στο ποσό των 220.000 ευρώ
• Θεσσαλονίκη – Λήµνος – Ικαρία στο ποσό των 724.000 ευρώ
• Αλεξανδρούπολη – Σητεία στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Άκτιο -Σητεία στο ποσό των 484.000 ευρώ
• Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος στο ποσό των 704.000 ευρώ
• Λήµνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάµος – Ρόδος στο ποσό των 924.000 ευρώ
• Ρόδος – Κάρπαθος- Κάσος στο ποσό των 924.000 ευρώ
• Ρόδος-Κως-Κάλυµνος-Λέρος-Αστυπάλαια στο ποσό των 924.000 ευρώ
• Ρόδος – Καστελόριζο στο ποσό των 924.000 ευρώ.