«Φίλος» (“Philos”) είναι το όνομα του νέου “ψηφιακού βοηθού” που εντάσσεται πιλοτικά στο δυναμικό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και βρίσκεται στη διάθεση των ταξιδιωτών για την πληροφόρησή τους, σε θέματα που αφορούν στο ταξίδι σε σχέση με τον COVID-19, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Με την κίνηση αυτή, το αεροδρόμιο της Αθήνας συνεχίζει να διευρύνει και να εμπλουτίζει την ψηφιακή παρουσία του, παρέχοντας ακόμα ένα “ζωντανό” εργαλείο πληροφόρησης στον ταξιδιώτη.
Στην πιλοτική φάση, με πολύ φιλική διάθεση, γνώσεις αλλά και… φιλομάθεια, ο «Φίλος» συστήνεται στους ταξιδιώτες στην ιστοσελίδα του αεροδρομίου και αναμένει να καθοδηγήσει το κοινό αλλά και να απαντήσει στις ερωτήσεις του, πάντα σε σχέση με τον COVID-19, είτε πρόκειται για το ταξίδι, είτε για άλλες υπηρεσίες του αεροδρομίου, είτε για τα μέτρα προστασίας που ισχύουν στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Ο ταξιδιώτης θα έχει πλέον τη δυνατότητα να γνωρίσει τον «Φίλο», σε μια διαδραστική επικοινωνία που θα τον βοηθήσει γρήγορα και φιλικά στο ταξίδι του, ενώ παράλληλα, ο «Φίλος» θα εμπλουτίζει και θα αναβαθμίζει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη του στην πρώτη, πιλοτική φάση της «ζωής» του.
Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τον ψηφιακό «Φίλο» υλοποίησε η ICAP σε συνεργασία με την ελληνική startup εταιρεία SmartRep, χρησιμοποιώντας επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) και την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (AI).
Σύντομα, ο ψηφιακός βοηθός θα βρίσκεται και σε άλλα ψηφιακά κανάλια, ώστε να εξυπηρετεί άμεσα τους ταξιδιώτες στην Ελληνική και στην Αγγλική γλώσσα, παράλληλα με όλο το πλέγμα των υπηρεσιών πληροφόρησης που παρέχει το αεροδρόμιο όλο το 24ωρο.