Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών που δείχνουν ότι η ζήτηση για αεροπορικά φορτία – για ολόκληρο το έτος 2022 – έκανε ένα σημαντικό «βήμα πίσω» από τα επίπεδα του 2021, αλλά ήταν κοντά στις επιδόσεις του 2019.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η παγκόσμια ζήτηση το 2022, μετρημένη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), μειώθηκε κατά 8,0% σε σύγκριση με το 2021 (-8,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες). Σε σύγκριση με το 2019, μειώθηκε κατά 1,6% (τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε διεθνές επίπεδο).
Η χωρητικότητα το 2022, μετρημένη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), ήταν 3,0% πάνω από το 2021 (+4,5% για διεθνείς δραστηριότητες).
Σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019 (προ-COVID), η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 8,2% (-9,0% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Για αναλυτικές πληροφορίες: AIR CARGO 2022
Οι επιδόσεις του Δεκεμβρίου
Ο Δεκέμβριος σημείωσε μείωση των επιδόσεων: η παγκόσμια ζήτηση ήταν 15,3% κάτω από τα επίπεδα του 2021 (-15,8% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Η μηνιαία ζήτηση φορτίου παρακολουθήθηκε κάτω από τα επίπεδα του 2021 από τον Μάρτιο του 2022.
Η παγκόσμια χωρητικότητα ήταν 2,2% κάτω από τα επίπεδα του 2021 (-0,5% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Αυτή ήταν η δέκατη συνεχόμενη μηνιαία συρρίκνωση σε σύγκριση με τις επιδόσεις του 2021.
Το 2022 τελείωσε με μικτά αποτελέσματα:
-Οι παγκόσμιες νέες παραγγελίες εξαγωγών, ο κορυφαίος δείκτης της ζήτησης φορτίου, παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο από τον Οκτώβριο. Για τις μεγάλες οικονομίες, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών συρρικνώνονται, εκτός από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, όπου αυξήθηκαν.
-Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών μειώθηκε κατά 1,5% τον Νοέμβριο, έναντι αύξησης 3,4% τον Οκτώβριο.
-Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για τις χώρες της G7 έδειξε παρακολούθηση του πληθωρισμού στο 6,8% τον Δεκέμβριο.
Η πτώση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Νοέμβριο (7,4%) ήταν η μεγαλύτερη κατά τη διάρκεια του έτους. Ο πληθωρισμός στις τιμές παραγωγού (εισροές) μειώθηκε στο 12,7% τον Οκτώβριο, στο χαμηλότερο επίπεδο μέχρι στιγμής το 2022.
«Εν όψει σημαντικών πολιτικών και οικονομικών αβεβαιοτήτων, οι επιδόσεις αεροπορικών φορτίων μειώθηκαν σε σύγκριση με τα εξαιρετικά επίπεδα του 2021. Αυτό οδήγησε τη ζήτηση αεροπορικών φορτίων στο 1,6% κάτω από τα επίπεδα του 2019 (προ της πανδημίας).
Τα συνεχιζόμενα μέτρα από βασικές κυβερνήσεις για την καταπολέμηση του πληθωρισμού αναμένεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω μείωση του όγκου φορτίου το 2023, στο -5,6% σε σύγκριση με το 2019», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.