Όλες οι γεωγραφικές περιοχές αναμένεται να παρουσιάσουν ανάπτυξη αεροπορικών φορτίων το 2024, σύμφωνα με την IATA.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η Μέση Ανατολή αναμένεται να σημειώσει τη μεγαλύτερη άνοδο στο 12,3%, ενώ η Αφρική θα σημειώσει πιο μέτρια ανάπτυξη, στο 1,5%. Κατά μέσο όρο, το αεροπορικό φορτίο προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4,5%.
«Οι αποδόσεις πιθανότατα θα μειωθούν το 2024, αλλά θα εξακολουθήσουν να είναι πάνω από τα επίπεδα του 2019», λέει η Rachel Yuting Fan, από το IATA Sustainability and Economics.
«Τα έσοδα από το φορτίο θα είναι επίσης περίπου 11% πάνω από το 2019 και θα αποτελούν το 12% των συνολικών εσόδων του κλάδου», συμπλήρωσε.
Οι σχετικοί οικονομικοί δείκτες είναι επίσης θετικοί με την πρόβλεψη αύξησης 3,5% στο παγκόσμιο εμπόριο για το 2024.
Γενικά, η χωρητικότητα έχει επιστρέψει στα επιβατικά αεροσκάφη και θα μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του αεροπορικού φορτίου, ενώ τα preighters θα παραμείνουν σταθερά.
Άλλοι θετικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τη συνεχή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, τη μείωση των χρόνων παράδοσης και την ισχυρή απόδοση εξειδικευμένων προϊόντων υψηλής αξίας, όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα οποία φαίνονται ανθεκτικά στη συνήθη αστάθεια του κλάδου.
Τα πιθανά μειονεκτήματα περιλαμβάνουν την αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας και τις διακυμάνσεις των νομισμάτων.
Συνολικά:
✈Τα έσοδα από το φορτίο αναμένεται να μειωθούν στα 111 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
✈Οι αποδόσεις θα παραμείνουν υψηλές με βάση τα ιστορικά πρότυπα, παρά την πτώση το 2023 και το 2024. Η εξέλιξη των αποδόσεων ήταν καλή τα τελευταία χρόνια (-8,2% το 2019, +54,7% το 2020, +25,9% το 2021, +7% το 2022, -32,2 % το 2023).
✈Ο όγκος φορτίου αναμένεται να φθάσει τους 61 εκατομμύρια τόνους το 2024.