Έντονη κινητικότητα παρατηρείται στην εγχώρια αγορά υδροπλάνων, έπειτα και από την ψήφιση του τελευταίου νομοσχεδίου, το οποίο διευκολύνει και επισπεύδει την αδειοδότηση υδατοδρομίων.
Του Φώτη Φωτεινού
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται δυο εταιρείες για την κατασκευή και εκμετάλλευση υδατοδρομίων, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes.
Σήμερα, τρία υδατοδρόμια είναι αδειοτημένα, αυτά της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αδειοδοτηθούν άλλα 5 στο Ιόνιο πέλαγος, ήτοι της Κεφαλονιάς, της Ιθάκης, της Λευκάδας, του Μεγανησίου και της Ζακύνθου, δημιουργώντας ένα ικανό δίκτυο υδατοδρομίων για την έναρξη πτήσεων.
Οι εταιρείες που δείχνουν διατεθειμένες να διεξάγουν πτητικό έργο είναι η Air Waves του ιδιοκτήτη της Κ2 Smart Jets και μετόχου της Ελληνικά Υδατοδρόμια, Ανδρέα Καροτσιέρη και ο Eλληνομεξικανός επιχειρηματίας Pικάρντο Φαρίας Nικολόπουλος, μέσω της Eagle Sea Planes.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του metaforespress.gr, την είσοδό της στην ελληνική αγορά υδροπλάνων προετοιμάζει η ρωσική κατασκευαστική εταιρεία υδροπλάνων Beriev με Έλληνες επιχειρηματίες, μέσω της Ippias Airlines, κινώντας τις σχετικές διαδικασίες στην ΥΠΑ.
Το κρίσιμο ερώτημα για τους ιδιώτες επενδυτές είναι εάν τα υδροπλάνα καταστούν βιώσιμα. Ήδη, ο κλάδος των υδροπλάνων μετρά δυο ανεπιτυχείς προσπάθειες, με εταιρείες από την Αθήνα και το Βόλο την περίοδο 2004 – 2009.
Αφου σαν τίτλο του δημοσιεύματος βάλατε την εταιρία Beriev καλό θα ήταν να βάζατε μια φωτογραφία με αεροπλάνο της ίδιας εταιρίας.