Έντονα δυσαρεστημένη εμφανίζεται η γαλλική Vinci με την εξέλιξη του διαγωνισμού για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης και τους χειρισμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η απόφαση του υπουργείου να προχωρήσει το διαγωνισμό, παρά τα αιτήματα για χρονική παράταση, έχει προκαλέσει την εναντίωση της γαλλικής εταιρείας.
Σύμφωνα με κύκλους της Vinci, η αλλαγή του νόμου για την ΥΠΑ και οι περαιτέρω διευκρινίσεις επί πιθανής τροποποίησης των ποσοστών συμμετοχής του δημοσίου στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου ήταν μερικά από τα ζητήματα, που έχρηζαν περαιτέρω διευκρινίσεων και κατ’ επέκταση χρονικής παράτασης των δεσμευτικών προσφορών.
Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, με βάση τη διεθνή εμπειρία, σε παρόμοια έργα, τα τελευταία χρόνια, η υποβολή μίας μόνο προσφοράς θεωρείται από υποψήφιους χρηματοδότες του έργου, μεταξύ των οποίων και η ΕΤΕπ, ως ένδειξη μη βιωσιμότητας, με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση του να κρίνεται αμφίβολη.
«Για το συγκεκριμένο θέμα είχε τονιστεί στην αναθέτουσα Αρχή ότι οι προβλέψεις του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης, σχετικά με το ποσοστό συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου, στην εταιρεία του αεροδρομίου, καθώς και στην διοίκηση του αεροδρομίου, είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση του έργου, από την Eurostat, ως “on balance sheet” και κατά συνέπεια, όλα τα δάνεια που θα ληφθούν από την εταιρεία ειδικού σκοπού να εγγραφούν στο δημόσιο χρέος της χώρας, το οποίο η κυβέρνηση έχει στόχο να μειώσει», υπογραμμίζουν αναλυτές της κατασκευαστικής αγοράς.
Υπενθυμίζεται ότι η ινδική GMR Infrastructure, μαζί με τη ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, κατέθεσαν τη μοναδική προσφορά για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, αρχικού προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ.