Για στοχευμένη χρονικά προσέγγιση από μέρους της IAG κάνει λόγο ο πρόεδρος της Norwegian Air Shuttle, Bjorn Kiese, τονίζοντας ότι η προσφορά εξαγοράς που κατατέθηκε συνέπεσε με την πιο αδύναμη οικονομικά περίοδο της αεροπορικής.
Μιλώντας στο ετήσιο meeting των μετόχων, ο Kiese δήλωσε ότι «δεν ήταν τυχαίο που συνέβη αυτό τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ο Απρίλιος και ο Μάιος είναι οι πιο αδύναμοι μήνες του οικονομικού μας κύκλου».
Ο πρόεδρος της low-cost σκανδιναβικής αεροπορικής ξεκαθάρισε ότι η Norwegian δεν προσβλέπει αυτή τη στιγμή στην επέκταση στόλου, στη δημιουργία εταιρείας leasing και στην ενίσχυση ιδίων κεφαλαίων της μέσω της πώλησης μετοχών.
Αντιθέτως, ο αερομεταφορέας επιδιώκει να «ξεφορτωθεί» 140 αεροπλάνα ή χρονοθυρίδες παράδοσης, ύστερα από μια μακρά περίοδο ανεκτέλεστων παραγγελιών στην ιστορία της.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, το α’ τρίμηνο -και όχι το β’ τρίμηνο- είναι συχνά το πιο αδύναμο για του αερομεταφορείς. Προς επίρρωση αυτού, οι απώλειες της Norwegian διευρύνθηκαν στα 232 εκατ. δολ. στο α’ τρίμηνο, παρά την ώθηση λόγω του Πάσχα που ήρθε νωρίς εφέτος.
Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός επιβατών της εταιρείας σημείωσε άνοδο 44% τον Απρίλιο, τα συνολικά επίπεδα πληρότητας μειώθηκαν.
Ενώπιον των μετόχων, ο Kiese διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία δεν αναζητά προσφορές. «Δεν βγαίνουμε για πώληση, άλλοι μας έχουν πλησιάσει», είπε συμπληρώνοντας με νόημα «η IAG δεν η μόνη. Από την άλλη όμως, βρισκόμαστε σε ένα στάδιο που φυτεύουμε τους σπόρους. Είναι λίγο νωρίς να πουληθεί η συγκομιδή πριν να κοπεί».
Τα παραπάνω επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Norwegian, Bjorn Kjos, επαναλαμβάνοντας ότι αρκετοί «μνηστήρες» έχουν χτυπήσει την πόρτα της εταιρείας, μετά την εκδήλωση πρόθεσης της IAG να εξαγοράσει τον αερομεταφορέα.
Β.Βεγ.