Η αύξηση της επιβατικής κίνησης φέρνει πιο κοντά χρονικά τον χρονικό ορίζοντα των επενδύσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), Δημήτρη Δημητρίου, ο οποίος μίλησε στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Το γεγονός αυτό προμηνύει αρκετές εξελίξεις κατά την προσεχή 25ετία, καθώς οι επενδύσεις οδηγούνται από τη ζήτηση και σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου «το διάστημα 2020-2023 οι υποδομές θα πρέπει να είναι έτοιμες να εξυπηρετήσουν πάνω από 30 εκατ. επιβάτες».
Αξιοσημείωτο είναι ότι, βάσει εκτιμήσεων, το αεροδρόμιο των Αθηνών (ΔΑΑ) θα κληθεί να εξυπηρετήσει περίπου 31 εκατοµµύρια επιβάτες την περίοδο 2020-2023, περίπου 40 εκατοµµύρια την περίοδο 2030-2033 και περίπου 50 εκατοµµύρια από το 2040 και μετά.
Κατά τον κ. Δημητρίου, το «κλειδί» για τις αλλαγές στο σχεδιασμό και τις νέες επενδύσεις στο αεροδρόμιο βρίσκεται στους νέους τύπους αεροσκαφών, στις αλλαγές εισόδου επιβατών από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, στην ανάπτυξη των τοπικών αερομεταφορέων και στις νέες τεχνολογίες.
Στον στρατηγικό σχεδιασμό του αναπτυξιακού πλάνου του αεροδρομίου της Αθήνας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΑΑ, εντάσσονται οι νέοι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών και στάθμευσης ταξί, η επέκταση των τερματικών εγκαταστάσεων, οι επενδύσεις στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου και οι επενδύσεις στον κομμάτι της ενέργειας.
Καταλήγοντας, τόνισε ότι για την υλοποίηση όλων των παραπάνω απαιτείται πρώτα η διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, καθώς πρόκειται για μια κρίσιμη υποδομή, ενώ σημαντικό είναι να δοθεί έμφαση και στον τρόπο χρηματοδότησης του επενδυτικού πλάνου.