Δικαστικά έξοδα 223.000 ευρώ ανέλαβε η ΥΠΑ για τη Διαιτησία με τη Fraport Greece.
Του Φώτη Φωτεινού
Συγκεκριμένα, τα έξοδα αφορούν «πληρωμή δικαστικών εξόδων για καταβολή τέλους κατάθεσης στο πλαίσιο της διαιτητικής διαδικασίας, ενώπιων του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ανώνυμης εταιρείας Fraport περιφεριακά Αεροδρόμια της Ελλάδας ΑΕ. Α και Β Ανώνυμη εταιρεία».
Το ιστορικό της υπόθεσης
Τον Νοέμβριο του 2022 υποβλήθηκε αίτημα, με επιμέλεια του παραχωρησιούχου των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, Fraport A και Β, για άρση της αναστολής της διαδικασίας ενώπιον της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, με αντικείμενο τις αξιώσεις της για τη ζημιά που υπέστη από τα ληφθέντα κυβερνητικά μέτρα για την πανδημία του Covid – 19 κατά το β’ εξάμηνο του 2021.
Η αίτηση στρέφεται κατά του ελληνικού δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο στην συγκεκριμένη διαδικασία παρεμβαίνει υπέρ του ελληνικού δημοσίου.
Κατατέθηκαν προτάσεις και αποδεικτικά μέτρα από την Fraport την 1η/2/23, καθώς και από το ΤΑΙΠΕΔ την 20η/2/23.
Το οικονομικό αντικείμενο της διαφοράς ανέρχεται στο ποσό των 40 εκατ. ευρώ περίπου.
Εν συνεχεία εκδόθηκε το πόρισμα της ΕΕΤΔ, το οποίο δέχεται ότι τόσο η πανδημία αυτή καθ’ αυτή, όσο και τα μέτρα που έλαβε το ελληνικό δημόσιο για την αντιμετώπισή της, αλλά και οι συνέπειες αυτών, επέφεραν ζημία (διαφυγόν κέρδος) στη Fraport για το ποσό των 20,765 εκατ. για τη Fraport A και 13,219 εκατ. για τη Fraport B, νομιμοτόκως από 16/1/23.
Η υποχρέωση αποζημίωσης βαρύνει το ελληνικό δημόσιο.
Η σύμβαση παραχώρησης δίνει τη δυνατότητα στον διάδικο που αμφισβητεί τα πορίσματα της ΕΕΤΔ να προσφύγει στη Διαιτησία.
Ήδη, το ελληνικό δημόσιο, όσο και η Fraport προσέφυγαν στη Διαιτησία ενώπιον του ICC.