Για 12η χρονιά διεξήχθη, στην Αθήνα, το συνέδριο «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ».
Στο πρώτο μέρος του συνεδρίου έγινε μια γόνιμη ανταλλαγή απόψεων, από διαφορετικές αφετηρίες, για την περαιτέρω διερεύνηση των θέσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, τόσο από τα αρμόδια υπουργεία, όσο και από την Fraport για την γενική αεροπορία.
Στην έναρξη του συνεδρίου απηύθυναν χαιρετισμό η γενική γραμματέας Τουρισμού Ευριδίκη Κουρνέτα, η οποία αναφέρθηκε στην στήριξη που προσφέρει το υπουργείο Τουρισμού, με προσπάθειες που αποσκοπούν στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας και κατάθεση προτάσεων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Τα συμπεράσματα του συνεδρίου μπορούν να συνεισφέρουν στην εθνική προσπάθεια για την κατάταξη της Ελλάδας στους πέντε πρώτους διεθνείς ασφαλείς προορισμούς και τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.
Επίσης, τόνισε ότι τουρισμός και αερομεταφορές δρουν συμπληρωματικά και αλληλοτροφοδοτούμενα.
Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «Με την Εθνική Τουριστική Πολιτική που υλοποιούμε από το 2015, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, τις 13 Περιφέρειες της χώρας, τις τοπικές αρχές, τα επιμελητήρια, τους αναπτυξιακούς και τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, θέσαμε τις βάσεις για τη διαρκή ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και επιτύχαμε διαδοχικά ρεκόρ διεθνών αφίξεων και εσόδων κατά την τελευταία τριετία.
Με σκληρές διαπραγματεύσεις και στρατηγικές συμμαχίες, διμερείς και πολυμερείς συνεργασίες, ενισχύσαμε το τουριστικό μας μερίδιο και τα πτητικά μας προγράμματα όλα αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα, και το 2018 είναι μία ακόμη χρονιά ισχυρής ανάπτυξης.
Το πρώτο τρίμηνο έκλεισε με 30% αύξηση το Μάρτιο στις διεθνείς αφίξεις στα αεροδρόμια της χώρας, σε σχέση με το 2017.
Επίσης από τον Απρίλιο και μέχρι τον Οκτώβριο έχουν προστεθεί περισσότερες από 3 εκατ. επιπλέον αεροπορικές θέσεις για την πατρίδα μας».
Στη συνέχεια, μίλησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών Τζανέτος Φιλιππάκος, ο οποίος εστίασε στο γεγονός ότι οι αερομεταφορές ενισχύουν και τονώνουν την ανάπτυξη, παρέχοντας σειρά από οικονομικά οφέλη, καθώς αποτελούν ένα παγκόσμιο μεταφορικό δίκτυο, άκρως απαραίτητο για την οικονομική ανάπτυξη και τον τουρισμό.
Ανέφερε πως τουρισμός και αερομεταφορές είναι δύο έννοιες αλληλοσυμπληρωματικές. Οι αερομεταφορές βασίζονται στους ταξιδιώτες, που επιλέγουν διάφορα είδη τουρισμού, και ο τουρισμός εξαρτάται από τις αερομεταφορές, για την προσέλκυση επισκεπτών.
Εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης χαιρέτισε ο βουλευτής και αν. τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Μπουκώρος, ο οποίος αναφέρθηκε στις δύο δομικού χαρακτήρα αλλαγές της τελευταίας δεκαετίας.
Συγκεκριμένα, τόνισε ότι η πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και η δημιουργία νέου εθνικού αερομεταφορέα σε συνδυασμό με την εκχώρηση 14 αεροδρομίων στη Fraport έχουν μεταβάλλει σε μεγάλο βαθμό το χάρτη των αερομεταφορών στη χώρα.
Ο αναπληρωτής Τομεάρχης της ΝΔ τόνισε ότι η ανάπτυξη των αερομεταφορών και ανάπτυξη του τουριστικού τομέα είναι έννοιες αλληλένδετες.
Άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, όπως υποστήριξε, σχετικά με την ανάπτυξη των 28 περιφερειακών αεροδρομίων που έμειναν εκτός της συμφωνίας με τη Fraport.
Στην εκδήλωση παρευρέθη, μεταξύ άλλων, ο Γεώργιος Ζησιμάτος διευθυντής Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων, ο εκπρόσωπος Επικοινωνίας της Ένωσης Κεντρώων Γεώργιος Κουτουλάκης, ο Ταξ/χος Γεώργιος Καϊμακτσής από το Γενικό Επιτελείο Στρατού, ένστολοι αξιωματικοί από την Πολεμική Αεροπορία και τον Στρατό και πλήθος εμπειρογνωμόνων από τον τομέα της αεροπορίας από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Το φετινό συνέδριο είχε τις εξής δύο θεματικές ενότητες:
Α. ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ KAI ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Β. ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Αεραθλητισμός, Αλεξίπτωτο πλαγιάς, Αερόστατα κλπ)
Ειδικότερα, στο πρώτο πάνελ μίλησε ο Δημήτρης Καμπούρογλου, από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, που ανάπτυξε το έργο της εταιρείας, τις ερευνητικές προσπάθειες καθώς και το εξαγωγικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα της εταιρείας. Αναφέρθηκε στην σημασία της εξωστρέφειας στον χώρο των αερομεταφορών και έδωσε προτάσεις επικέντρωσης για την επίτευξη της όπως η σωστή συνεργασία εστιασμένη στον πελάτη, η αναβάθμιση υποδομών στον τομέα της παραγωγής, και στο εκπαιδευτικό κομμάτι η συνεχής στήριξη και εκπαίδευση προσωπικού και σπουδαστών.
Ο Χρήστος Λεοντόπουλος, αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων η ομιλία του οποίου εστίασε στο γεγονός ότι παρόλο που ο τουρισμός θεωρείται η εναπομείνουσα βαριά βιομηχανία της Ελλάδος, η γενική αεροπορία και ο αερο-τουρισμός παραμένουν υπανάπτυκτες σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Η άγνοια, η αδιαφορία, η γραφειοκρατία αλλά και η εν γένει έλλειψη αεροπορικής κουλτούρας στην Ελλάδα, καθιστούν μία χώρα που θα μπορούσε να ήταν η «Florida» της Ευρώπης σε κάτι λιγότερο από παρατηρητή των εξελίξεων. Ο προβληματισμός του εστίασε στο εάν μπορεί να γίνει οτιδήποτε που να μπορέσει να ανατρέψει την ταχέως φθίνουσα πορεία της γενικής αεροπορίας στην χώρα που γεννήθηκε ο Ίκαρος.
Ο Γιάννης Παπάζογλου, Corporate Communications manager FRAPORT Greece, παρουσίασε με χρονοδιάγραμμα ένα προς ένα τα τρέχοντα έργα τις αξιοποίησης των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η εταιρεία και τους εμπορικούς στόχους της εταιρείας, αλλά και τα οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό, την οικονομία της χώρας και τις τοπικές κοινωνίες. Αναφέρθηκε στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου με μια ματιά, τα οποία είναι: 40ετές παραχώρηση 14 περιφερειακών αερολιμένων έναντι € 1,234 δισ.
Επίσης, ετήσια πάγια αντιπαροχή ύψους 23 εκατ. ευρώ, ετήσια μεταβλητή αμοιβή παραχώρησης κατά μέσο όρο 28,5% του λειτουργικού κέρδους, ετήσια εισφορά ανά επιβάτη 1 ευρώ (περίπου 13 εκατ. ευρώ το 2017). Η εταιρεία σήμερα απασχολεί 600 υπαλλήλους. Στόχος είναι η αναβάθμιση, λειτουργία και συνεχής ανάπτυξη των συγκεκριμένων αερολιμένων.
Ο Σπύρος Κολιοκότας, διευθυντής Παραγωγής ΑΞΟΝΑΣ ΜΒ ΑΤΕΒΕ παρουσίασε μια σειρά από καινοτόμα προϊόντα τα οποία απευθύνονται στην κατασκευή η/και την ανακατασκευή αεροδρομίων με στόχο την αύξηση της δομικής επάρκειας, της ασφάλειας και της ποιότητας της χρήσης των αεροδρομίων.
Ο καθηγητής Χαράλαμπος Λαμπρόπουλος στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας παρουσίασε ως παράδειγμα εξωστρέφειας την ανάπτυξη μιας φορητής συσκευής για την παρακολούθηση της ιονίζουσας ακτινοβολίας που δέχονται αστροναύτες. Η ανάληψη του έργου έγινε από ομάδα ελλήνων μηχανικών και επιστημόνων με διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η European Space Agency και στην οποία συμμετείχαν 40 κοινοπραξίες.
Στη δεύτερη θεματική ενότητα μίλησε ο Αντώνης Παπαδόπουλος, γενικός γραμματέας Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛΑΟ) ο οποίος παρουσίασε την ιστορία της ΕΛΑΟ αλλά και κάποια από τα σημαντικότερα αεραθλήματα όπως ο αερομοντελισμός, ο αεροστατισμός, ο αλεξιπτωτισμός, η ανεμοπορία, ο αιωροπτερισμός, το αλεξίπτωτο πλαγιάς, η γενική αεροπορία, τα ελικόπτερα, και τα υπερελαφρά.
Η Γιώτα Ραπάνου, η οποία παρουσίασε την εντυπωσιακή ανοδική πορεία του αλεξιπτώτου πλαγιάς τόσο για τους Έλληνες αθλητές όσο και της χώρας μας η οποία διαθέτει εξαιρετικά πεδία με παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Ενημέρωσε πως μια πτήση με το παραπέντε μπορεί να διαρκέσει από λίγα λεπτά και με την σωστή και ασφαλή εκμετάλλευση των δυναμικών ή θερμικών ρευμάτων του αέρα από τον πιλότο, να διαρκέσει έως 5-7+ ώρες κατά τις οποίες ο ανεμοπόρος «παραπεντάς», μπορεί να διανύσει πάρα πολλά χιλιόμετρα. Επίσης αναφέρθηκαν στις διάφορες δραστηριότητες της Ομοσπονδίας, οι οποίες περιλαμβάνουν αγώνες, επιδείξεις, Fly In, αναγνώριση επιδόσεων, υπηρεσίες εκμάθησης και σαφώς αεροπορικά συνέδρια διεθνούς ενδιαφέροντος.
Ο Ηρακλής Ρούπας, διευθύνων σύμβουλος Momentum Finance ΑΕΠΕΥ, πρόεδρος Επιτροπής Ανάπτυξης ΠΑΣΟΚ, τόνισε κυρίως το θέμα της πολιτικής βούλησης που απαιτείται προκειμένου να προχωρήσουν λιμνάζοντα θέματα στο θέμα κυρίως των συμπράξεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα και να επέλθει ανάπτυξη αλλά και να καταστεί πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό δημόσιο.
Ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, Σμήναρχος (Ι) Π.Α., ε.α. διευθυντής (Organizer & Flying Display Director) Αεροπορικών Επιδείξεων στο Kavala AirSea Show 2011-2018, παρέθεσε πληροφοριακά στοιχεία αεροπορικών επιδείξεων με πληθώρα ιστορικών αναδρομών. Μία Αεροπορική επίδειξη (Air Show) είναι μια ανοιχτή μαζική διοργάνωση ψυχαγωγίας και στατικής και δυναμικής προβολής των δυνατοτήτων της αεροπορικής βιομηχανίας, οργανισμών κρατικών και εταιρικών στρατιωτικού και πολιτικού χαρακτήρα, επιχειρηματικών σχημάτων συλλογικοτήτων ή και ατόμων. Σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα και κάθε χρόνο πραγματοποιούνται από 1200 – 1500 Air Shows (Τα 500 περίπου στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη περίπου 400). Οι κατηγορίες μεγέθους με τα διεθνή κριτήρια (CAP 403UK), ανάλογα με τον αριθμό των ομάδων (ITEMS) που συμμετέχουν είναι τέσσερις.
Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση ομάδας σπουδαστών του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας με τον Λεωνίδα-Χρυσοβαλάντη Κοτορλό και τον Νικόλα Ορφανό, φοιτητές Τεχνολογικού Ινστιτούτου Στερεάς Ελλάδας- Τμήμα Μηχανικών Τεχνολογίας Αεροσκαφών η ομιλία των οποίων είχε 4 θεματικές ενότητες.
Στην πρώτη, αναφερθήκαν σε κάποιες προβλέψεις για την Αεροπορική Βιομηχανία. Στην δεύτερη, σχολίασαν την “αλλαγή πορείας” που χαράσσεται στην νοοτροπία αερομεταφορών. Στην τρίτη, εστίασαν στον ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα στην “ανάπτυξη” της Αεροπορικής Βιομηχανίας. Τέλος παράθεσαν κάποιες προτάσεις για τους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το χώρο καθώς και κάποιους προβληματισμούς.
Σημειώνεται ότι, το συνέδριο οργανώθηκε από την εταιρεία iForce Επικοινωνίες υπό την αιγίδα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπτάμενου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.), την Πανελλήνια Ένωση Πιλότων (Π.Ε.Π), την Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας, την Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροσκαφών Ολυμπιακής Αεροπορίας, την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑ0) και του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
Μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας ήταν το www.metaforespress.gr