Επεκτείνεται το αεροδρόμιο της Πάρου, προκηρύσσεται διαγωνισμός 46,2 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το ανωτέρω ποσό για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, με αντικείμενο «Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου».
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, η Πάρος θα διαθέτει ένα σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο, το οποίο θα ανταποκρίνεται στη δυναμική του νησιού.
Σημειώνεται ότι, πριν από μερικά χρόνια, στο αεροδρόμιο της Πάρου σημειώθηκαν ορισμένες αναβαθμίσεις, με τη συμμετοχή ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, το 2019 οι αφικνούντες επιβάτες ανήλθαν στους 107.173 και οι αναχωρούντες στους 119.006 (δεν παραθέτονται τα στοιχεία του 2020, αφού δεν είναι ενδεικτικά).
Η Πάρος, μαζί με την Καλαμάτα, αποτελούν τα πιο «ελκυστικά» περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν μείνει 100% στη κατοχή του ελληνικού δημοσίου, αφού το αεροδρόμιο της Αθήνας, το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης και τα 14 πιο πολυσύχναστα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες.
«Λίφτινγκ» 107 εκατ. ευρώ σε 13 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια
Σημειώνεται ότι τον εκσυγχρονισμό 13 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης.
Η δράση αφορά την επένδυση στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την αναβάθμιση περιφερειακών αεροδρομίων, με έργα υποδομής (κανονισμοί της ΕΕ 1139/2018), που αποτελούν συμβατική υποχρέωση του κράτους, ύψους 107 εκατ. ευρώ.
Η επένδυση αφορά τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια και περιλαμβάνει:
(α) Σχεδιασμό, μελέτη και σχετικές άδειες για τους διαδρόμους προσγείωσης – απογείωσης,
(β) Κατασκευή (ανασχηματισμός) λωρίδων,
(γ) Κατασκευή Περιοχής Ασφαλείας,
(δ) Σηματοδότηση,
(ε) Περιμετρική περίφραξη τύπου ΝΑΤΟ,
(στ) Φωτισμός.
Στόχος της δράσης είναι να ανταποκριθεί το κράτος στις υποχρεώσεις που το αφορούν για την προσαρμογή των αεροδρομίων στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και να τονωθεί η περιφερειακή ανάπτυξη στις αντίστοιχες περιοχές, πολλές από τις οποίες είναι εμβληματικές πύλες εισόδου τουριστών και επισκεπτών.