Ζημιές, ύψους 185 εκατ. ευρώ, κατέγραψε στο α΄ τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (Απρίλιος – Ιούνιος 2020), η Ryanair Holdings, έναντι καθαρών κερδών 243 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Της Μαρίνας Δημητρίου
Επίσης, μείωση κατέγραψαν τα έσοδα κατά 95% (σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ) φτάνοντας μόλις τα 125 εκατ. ευρώ έναντι 2,31 δισ. την αντίστοιχη περίοδο, ενώ και η επιβατική κίνηση καταποντίστηκε κατά 99%, στα 0,5 εκατ.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία, οι βασικές οικονομικές επιδόσεις του α’ τριμήνου σταχυολογούνται στα εξής:
-Πάνω από το 99% του αεροπορικού στόλου καθηλώθηκε από τα μέσα Μαρτίου έως τα τέλη Ιουνίου.
-Η κυκλοφορία του α’ τριμήνου μειώθηκε από 42 εκατ. σε 0,5 εκατ.
-Οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου πραγματοποίησαν πτήσεις επαναπατρισμού, διάσωσης και έκτακτης ανάγκης.
-Τα μέτρα μείωσης κόστους εφαρμόζονται επιτυχώς.
-Η κανονικότητα στο πτητικό πρόγραμμα της αεροπορικής επανήλθε στα τέλη Ιουνίου.
Q1 (IFRS) – Group | 30 Jun. 2019 | 30 Jun. 2020 | Change |
Customers | 41.9m | 0.5m | -99% |
Load Factor | 96% | 61% | -35pts |
Revenue | €2,312m | €125m | -95% |
PAT/(Net Loss) | €243m | (€185m) | n/m |
Ο αντίκτυπος του COVID-19
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, «το τελευταίο τρίμηνο ήταν το πιο δύσκολο στην ιστορία των 35 ετών της Ryanair. Ο Covid-19 καθήλωσε τον στόλο του ομίλου για σχεδόν 4 μήνες (από τα μέσα Μαρτίου έως τα τέλη Ιουνίου), καθώς οι κυβερνήσεις της ΕΕ επέβαλαν απαγορεύσεις πτήσεων ή ταξιδιών».
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου πραγματοποίησαν πτήσεις επαναπατρισμού επιβατικού κοινού, διάσωσης και μια σειρά ιατρικών πτήσεων σε όλη την Ευρώπη.
Από την 1η Ιουλίου, ο αεροπορικός όμιλος ξεκίνησε να εκτελεί πτήσεις στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου του, ενώ αναμένει να εκτελέσει το 40% του πτητικού του προγράμματος τον Ιούλιο, το 60% τον Αύγουστο και το 70% τον Σεπτέμβριο.
Κατά τους τελευταίους 3 μήνες, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, έχει πραγματοποιηθεί «σημαντική δουλειά για τη βελτίωση της κόστους της Ryanair, που αποτελεί ζωτικής σημασίας γεγονός, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου ανταγωνίζονται επιδοτούμενους αερομεταφορείς που θα είναι σε θέση να προβούν σε πωλήσεις κάτω του κόστους για τα επόμενα χρόνια».
Επίσης, ο όμιλος έχει διαπραγματευτεί για «μέτριες περικοπές αμοιβών με τους εργαζομένους και τα συνδικάτα τους που, ελπίζουμε, να βοηθήσουν στην αποφυγή εκτεταμένων απωλειών θέσεων εργασίας».
Η πρόβλεψη για το 2021
Το οικονομικό έτος 2021 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον αεροπορικό όμιλο, καθώς -όπως επισημαίνει- «είναι αδύνατο να προβλεφθεί πόσο καιρό θα διαρκέσει η πανδημία του Covid-19», ενώ ο μεγαλύτερος φόβος της αεροπορικής είναι «ένα δεύτερο κύμα κρουσμάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη στα τέλη του φθινοπώρου».
Οπότε, δεδομένης της αβεβαιότητας που υπάρχει, η Ryanair Holdings τονίζει ότι «ο όμιλος εκτιμά, επί του παρόντος, ότι θα μεταφέρει περίπου 60 εκατομμύρια επιβάτες για το οικονομικό έτος 2021 και αναμένεται να καταγραφεί μικρότερες απώλειες στο β’ τρίμηνο, το οποίο αντικατοπτρίζει τη σταδιακή επανέναρξη των πτήσεων από την 1η Ιουλίου».