Η μείωση πληροτήτων και ναύλων στα περιφερειακά εποχικά αεροδρόμια, αλλά σε κάποιο βαθμό και στην Αθήνα, κυρίως το δεύτερο τρίμηνο του έτους, επηρέασε αρνητικά, τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου, της Aegean Airlines.
Ειδικότερα, ο Όμιλος της Aegean, κατά το εποχικά πιο αδύναμο πρώτο εξάμηνο, παρουσίασεενοποιημένες ζημιές μετά από φόρους ύψους 23,7 εκατ., σε σχέση με καθαρά κέρδη ύψους 14,8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Το πρώτο εξάμηνο του 2016 η εταιρεία, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, κατάφερε να σημειώσει θετικούς ρυθμούς αύξησης στην επιβατική κίνηση, ωστόσο η αύξηση δεν ήταν αντίστοιχη της σημαντικής επένδυσης στη χωρητικότητα, ειδικά στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και κυρίως στο δίκτυο εξωτερικού.
Σύμφωνα με την εισηγμένη, στην αγορά εσωτερικού, η συνεχιζόμενη ύφεση, η σημαντική αύξηση της συνολικής προσφερόμενης χωρητικότητας, σε συνδυασμό με την, κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες αύξηση του ΦΠΑ για τα εισιτήρια (από 13% σε 23% και εν συνεχεία σε 24%), οδήγησε σε περαιτέρω μείωση των μέσων καθαρών ναύλων.
Επιπλέον, στην αγορά εξωτερικού, στην οποία η αυξημένη επένδυση της εταιρείας, αλλά και άλλων ανταγωνιστών σε χωρητικότητα ήταν σημαντική, παρουσιάστηκε πολύ μικρή αύξηση, το δεύτερο τρίμηνο του 2016, σε ότι αφορά τις αφίξεις.
Το αποτέλεσμα της αναντιστοιχίας στην αύξηση της χωρητικότητας με τις αφίξεις, ιδιαίτερα τον Μάιο και Ιούνιο, ήταν η μείωση πληροτήτων και ναύλων, κυρίως στα περιφερειακά εποχικά αεροδρόμια, αλλά σε κάποιο βαθμό και στην Αθήνα.
«Όλα τα παραπάνω συντέλεσαν σε ένα αδύναμο αποτέλεσμα για τον Όμιλο για το πρώτο εξάμηνο και ιδιαίτερα το δεύτερο τρίμηνο του έτους», αναφέρει η εταιρεία.
Αντίστοιχα, τα ενοποιημένα έσοδα έφτασαν τα 403,5 εκατ. και ήταν στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015, ενώ η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5% και ανήλθε σε 5,2 εκατ. επιβάτες.
Στο δίκτυο εσωτερικού, η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν 2,5 εκατ. επιβάτες, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού ταξίδεψαν 2,7 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 10%.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: «Για τρίτη συνεχή χρονιά συνεχίσαμε τις επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου μας, καλύπτοντας πλέον 145 προορισμούς, καθώς και στο στόλο μας που ανήλθε σε 61 αεροσκάφη το πρώτο εξάμηνο του 2016, σε σχέση με 52, κατά μέσο όρο, το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Η αδυναμία της ζήτησης το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κυρίως τον Μάιο και Ιούνιο, επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα και την κερδοφορία μας, ειδικά λόγω της επιλογής που κάναμε να λειτουργήσουμε σε συγκεκριμένα εποχικά δρομολόγια και προορισμούς εξωτερικού πιο νωρίς και κατά την έναρξη της σαιζόν για να αυξήσουμε τη χρήση των αεροσκαφών μας.
Είναι σημαντικό όμως να επισημανθεί ότι, μετά τον Ιούνιο, η πορεία της ζήτησης, καθώς και οι πληρότητες για το τρίτο τρίμηνο του έτους δείχνουν ικανοποιητικές, με ενδείξεις μάλιστα για ισχυρότερο Σεπτέμβριο -Οκτώβριο από το 2015».
Αποτελέσματα Ομίλου
Σε € εκατ. | Πρώτο Εξάμηνο 2015 | Πρώτο Εξάμηνο 2016 | Δ% |
Έσοδα | 403.6 | 403.5 | 0% |
EBITDA | 19.7 | (20.1) | |
Κέρδη / (Ζημιές) προ φόρων | 18.9 | (31.7) | |
Κέρδη / (Ζημιές) μετά από φόρους | 14.8 | (23.7) |
Επιβατική Κίνηση
Επιβατική κίνηση | AEGEAN & Olympic Air | ||
(σε χιλιάδες) | Πρώτο Εξάμηνο 2015 | Πρώτο Εξάμηνο 2016 | % |
Εσωτερικού | 2,555 | 2,569 | 1% |
Εξωτερικού | 2,407 | 2,660 | 10% |
Σύνολο | 4,962 | 5,229 | 5% |
Συντελεστής πληρότητας προγραμματισμένων πτήσεων | 73.4% | 71.0% | -2.4 |
Επιβάτες ανά πτήση | 100 | 101 | 1% |